نخست وزیر عراق تاکید کرد نیروهای مسلح، عملیات پاکسازی شهرها را از وجود تروریستها آغاز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عراق، نوری المالکی  خاطر نشان کرد عراق اکنون در شرایط خطرناکی به سر می برد و توطئه بزرگی موجودیت آن را هدف قرار داده و تلاش می کند تا سرزمین الرافدین و مهد تمدنها را به پایگاهی برای تکفیر و انزجار و تروریسم تبدیل کرده و ملت متحد را به جنگ و ویرانی سوق دهد.

نوری المالکی ضمن صدور فرمان جذب افراد داوطلب مبارزه با داعش، درباره هر گونه سهل انگاری یا همکاری با تروریستها هشدار داد.

نخست وزیر عراق همچنین از نقش مرجعیت دینی در حمایت از ارتش عراق در نبرد با تروریسم تمجید کرد.

بر اساس گزارش المسله، عراق هرگز نمی تواند تحت سیطره گروههای ظالمانه و تکفیری قرار گیرد، کسانی که جز حرفه کشتار و تکفیر و نابودی زندگی چیزی نمی فهمند.

وی افزود مرجعیت عالی دینی همانند همیشه در کنار عراق و ملت آن قرار دارد، زیرا حجم خطر بزرگ و عمق توطئه شوم را درک می کند و از همه شهروندان عراقی قادر به حمل سلاح درخواست کرد تا داوطلب پیوستن به نیروهای مسلح و حمایت از آنها شوند و آن را یک وظیفه شرعی علاوه بر اینکه یک وظیفه ملی است، قلمداد کرده است.

مالکی گفت فراخوان مراجع شیعه و سنی مبنی بر ضرورت دفاع از نیروهای مسلح در جهاد برای نابودی تروریستها و دفع شر آنها را مورد تقدیر قرار می دهیم و امیدواریم این مواضع شرافتمندانه الگویی برای تمام مراجع دینی و سیاسی و رهبران عشایر و نیروهای ملی و تمام علاقه مندان به این سرزمین و وحدت و آینده آن باشد.

مالکی گفت ما  به مراجع بزرگ و ملت عزیز عراق از موصل تا بصره اطمینان می دهیم نیروهای مسلح شجاع ما با یکپارچگی و انسجام برای پاکسازی تمام شهرها از چنگال تروریستها و بازگرداندن آوارگان به سرزمینهای خود آماده اند.

نخست وزیر عراق همچنین از مردم این کشور خواست به جنگ شایعات که ستون پنجم دشمن به راه انداخته و هدف از آن تضعیف روحیه مردم و نیروهای مسلح است همان طور که در توطئه اخیر علیه موصل رخ داد، اعتنا نکنند.

مالکی گفت نیروهای شجاع ما با حمایت ملی فراگیر و اجماع گسترده بین المللی زمام امور را به دست گرفته و عملیات پاکسازی تمام شهرها را از تروریستها آغاز کرده اند.

برچسب‌ها