بجنورد - خبرگزاری مهر: عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در دیدار با آیت الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری به صورت ضمنی موافقت خود برای ارتقای روستای گریوان به شهر را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعه شب عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در سفر به خراسان شمالی در نخستین برنامه با آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری دیدار کرد.

آیت الله مهمان نواز پیش از ورود وزیر کشور به خراسان شمالی برای دیدار با مردم روستای گریوان از توابع بجنورد به این روستا رفته بود و به همین دلیل هم وزیر کشور و هیئت همراه حدودا ده دقیقه ای را در دفتر این عضو مجلس خبرگان رهبری منتظر بازگشت وی نشستند.

جمشید گریوانی، منتخب مردم بجنورد در چهار دوره شورای اسلامی و از فعالان اصلاح طلب خراسان شمالی پیش از دیدار وزیر کشور با آیت الله مهمان نواز با هماهنگی با مجری برنامه درصدد مطرح کردن مسئله ارتقای روستای گریوان به شهر در حضور وزیر کشور و اخذ موافقت وی در این جلسه برآمدند.

در جلسه مزبور گریوانی با اشاره به حضور آیت الله مهمان نواز در روستای بزرگ گریوان، مسئله ارتقای این روستا به شهر را مطرح کرد که از سوی آیت الله مهمان نواز نیز تأیید شد و پس از آن وزیر کشور به صورت تلویحی با ارتقای این روستا موافقت کرد.

تاکنون چندین بار در دولت های گذشته مسئله ارتقای روستای گریوان به شهر مطرح و تأیید شده اما این مهم در عمل به تاخیر افتاده است.

روستای گریوان از توابع بخش مرکزی شهرستان بجنورد در خراسان شمالی بیش از پنج هزار نفر جمعیت ساکن دارد.

این روستا که در 45 کیلومتری شهر بجنورد واقع شده؛ در طول هشت سال دفاع مقدس 51 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده و در حال حاضر نیز دارای 40 طلبه، افزون بر 100 دانشجو و 20 دانشجوی دکترا است.