تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

دره شهر - خبرگزاری مهر: مدیر میراث فرهنگی شهرستان دره شهر گفت: مرمت پل تاریخی گاومیشان دره شهر آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی فرهادی صبح یکشنبه در بازدید از این پل تاریخی اظهار داشت: پل تاریخی گاومیشان یکی از مهمترین آثار تاریخی استان ایلام است که به عنوان بزرگترین پل تاریخی غرب کشور شناخته می شود.

وی بیان داشت: این اثر تاریخی قابلیت ثبت در آثار جهانی را دارد چراکه سبک معماری و نحوه ساخت این بنای تاریخی بسیار جالب است به طوری که بعد از سالها هنوز از استحکام لازم برخوردار است.

این مسئول افزود : کار مرمت این اثر ارزشمند تاریخی آغاز شده و برای اجرای این مهم یک میلیارد و دویست میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به این کار اختصاص یافته تا به صورت پیمانی در این فاز انجام ‌شود.

فرهادی افزود: شهرستان دره شهر از جمله مناطق زیبا و دیدنی استان ایلام است که با دارا بودن ویژگی ها برجسته گردشگری از جمله 430 اثر تاریخی و دهها جاذبه طبیعی گسترده جایگاه ویژه ای برای جذب مسافران و گردشگران دارد.

وی بیان داشت: این شهر در آبرفت های سیمره و در کنار ویرانه های شهر تاریخی سیمره و در دو سوی مسیر رودخانه دره شهر، جایی که تپه ماهورهای دامنه شمالی کبیر کوه خاتمه می یابد، قرار دارد.

فرهادی تصریح کرد: شهرستان دره شهر به عنوان اولین شهر ساسانی دارای آثار متعدد تاریخی است که در این بین شهر تاریخی سیمره به دلیل زوایای پنهان از اهمیت خاصی برخوردار است.