عضو شورای فنی تيم‌های ملی كشتی فرنگی در آستانه برگزاری رقابتهای انتخابی گفت: اجرای دقيق فرايند انتخابی تيم ملی و حضور تمامی مدعيان و نفرات واجد شرايط در اين رقابتها از اولويت‌های اصلی ماست.

رحيم علي آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی ضمن بيان اين مطلب اظهار کرد: طبق برنامه فدراسيون كشتی، مرحله نهايي رقابتهای انتخابی تيم ملی كشتی فرنگي اواخر هفته جاري در قزوين برگزار مي شود كه مطمئنا حضور تمامي مدعيان دوبنده تيم ملي بدون هيچ استثنايي در اين رقابتها الزامي است.

وي تصريح كرد: همانطور كه به انتخاب نفرات و تجهيز و تقويت تيم ملی كشتی فرنگی می‌انديشيم، به همان اندازه نيز به برگزاری دقيق و قانونمند رقابتهای انتخابی نظر داريم و بديهی است اجرای صحيح و دقيق فرايند انتخابی تيم ملی از اهميت بالايی برای ما و فدراسيون كشتی برخوردار است.

نايب قهرمان المپیک 1972 مونیخ ادامه داد: سال‌ها بود برگزار نکردن رقابتهای انتخابی تيم ملی به شكل و فرم كنونی،‌ لطمات زيادی را به كشتی وارد کرد و حتی ناخواسته برخی از چهره‌های مستعد و آينده‌دار به دليل انتصاب مربيان از ميدان حذف شدند.

علی‌آبادی یادآور شد: البته در انتصاب نفرات ممكن است برخی نتايج مطلوب و مقطعي نيز بدست آيد اما بايد باور داشت ادامه اين روند كمكي به آينده كشتی نمی‌كند و به مرور باعث خالی شدن صحنه از مدعيان پر تعداد و باانگيزه می‌شود.

وی تصريح كرد: خوشبختانه از سال گذشته تاكنون با تاكيد فدراسيون كشتی و شورای فنی بر برگزاری رقابتهای انتخابی، فرصت به استعدادها و مدعيان ديگری هم داده شده تا با خودنمايی و درخشش در فرايند انتخابی،‌ خودشان را به تركيب تيم ملی نزديك‌تر كنند.

نايب قهرمان المپیک 1972 مونیخ در پایان گفت: به هر حال تمامی فرنگی كاران مدعی دوبنده تيم ملی، بايد در آخرين مرحله رقابتهای انتخابی كه جواز حضور در مسابقات جهاني و بازی‌های آسيايی است، حضور يابند زیرا در غير اينصورت غايبان بدون توجه به نام و عناوين‌شان،‌ جايی در تيم ملی نخواهند داشت.

مرحله نهایی رقابتهای انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی روزهای 29 و 30 خردادماه در سالن شهید بابایی شهرستان قزوین برگزار می‌شود.