قرچک - خبرگزاری مهر: رییس اداره تبلیغات اسلامی قرچک گفت: جنایات گروه داعش در عراق، لکه ننگی بر دامان آل سعود و وهابیت است.

حجت الاسلام حسن منتظری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقایع اخیر در عراق اظهار داشت: اتفاقات رخ داده در عراق به همه جهان نشان داد که گروه های سلفی و تکفیری به دنبال ناامن کردن کشورهای اسلامی هستند و در این راه از هر ابزار و روشی استفاده می کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قرچک افزود: پس از انتخابات ریاست جهوری در سوریه و موفقیت بشار اسد و جبهه مقاومت در این انتخابات، تمام توطئه ها و نقشه های  گروه های تکفیری در این کشور نقش بر آب شد.

انتخابات سوریه تمام توطئه های گروه های تکفیری را نقش بر آب کرد

وی ادامه داد: در واقع ملت و دولت سوریه توانستند قریب سه سال در مقابل تهاجم همه جانبه تروریست ها که از حمایت مادی و معنوی قدرت های خارجی و برخی حکام دست نشانده کشورهای اسلامی برخوردار بودند، ایستادگی کرده و اجازه از بین رفتن جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا را ندادند.

منتظری اضافه کرد: اصولا تروریستها به کشورهایی لشکرکشی می کنند که در مقابل زیاده خواهی رژیم صهیونیستی و قدرت ها غربی ایستادگی می کنند و همین امر نشان دهنده اهداف پیدا و پنهان حضور گروه داعش در کشورهایی نظیر سوریه و عراق است.

این مسئول عنوان کرد: پس از آنکه تروریستها در سوریه ناکام ماندند، بر اساس یک نقشه از پیش طراحی شده تمام تمرکز خود را برای سرنگونی دولت نوری مالکی در عراق و از بین بردن تفکر شیعه در این کشور متمرکز کردند.

وی بیان داشت: به همین خاطر طی روزهای ابتدایی حضور گروه داعش در عراق، بیش از 100 هزار نفر در قالب گروه های مختلف برای ضربه زدن به حکومت عراق از طریق خاک سوریه و برخی کشورهای همسایه وارد عراق شدند.

خیانت بقایای رژیم بعث عراق موجب پیشرفت اولیه گروه داعش شد

منتظری عنوان کرد: در این میان خیانت برخی افسران ارتش عراق که از بقایای رژیم بعث عراق بودند، سبب شد تا در اثر غافلگیری حکومت عراق برخی شهرهای این کشور به تصرف گروه داعش دربیاید که این مسأله نگرانی مسلمانان و علمای جهان بویژه شیعیان را به همراه داشت.

این مسئول تأکید کرد: پس از پیشروی گروه داعش در روزهای ابتدایی شاهد اتحاد و همدلی مردم، گروه ها و علمای شیعه و سنی در عراق بودیم که برای مقابله با گروه های تکفیری با یکدیگر متحد شدند و در سایه اتحاد و همدلی بود که موفقیت ها گروه داعش متوقف شد.

وی متذکر شد: در این میان فرمان جهاد آیت الله العظمی سیستانی توانست بسیاری از معادلات جنگ عراق را بر هم بزند و بسیاری از مردم داوطلبانه فرمان این عالم بزرگ را لبیک گفته و به جبهه جنگ با گروه داعش پیوستند.

جنایت گروه داعش حتی دامان کودکان خردسال را هم گرفته است

رییس اداره تبلیغات اسلامی قرچک گفت: جنایات گروه داعش در عراق، لکه ننگی بر دامان آل سعود و وهابیت است زیرا این گروه تروریستی با حمایت کشورهایی نظیر عربستان و قطر به خون ریزی در کشورهای اسلامی می پردازد.

منتظری افزود: جنایت گروه داعش حتی دامان کودکان خردسال را هم گرفته است که تصاویر ناراحت کننده جنایات این گروه خون آشام باعث ناراحتی و نگرانی مسلمانان و آزادیخواهان جهان شده که قطعا بر اساس سنت الهی ظلم هیچگاه پایدار نبوده و ظالم گرفتار عذاب سخت الهی خواهد شد.