به گزارش خبرنگار مهر، حامد کاتبی یکشنبه ظهر در نشست خبری انیمیشن "در مسیر باران" که در سالن اجتماعات مؤسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی برگزار شد عنوان کرد: در این انیمیش بلند از بهترین امکانات روز دنیا مطابق با فرهنگ اسلامی استفاده شده است.
کاتبی ابراز کرد: این انیمیشن برای همه سنین در نظر گرفته شده و برای تکنیک استفاده شده در آن از متخصصان حرفه ای کمک گرفتهایم.
استفاده از چهره بازیگران حرفهای در انیمیشن "در مسیر باران"
وی به استفاده چهره برخی از بازیگران حرفهای در این اثر اشاره کرده و افزود: کسانی چون امین زندگانی، رحیم نوروزی محمدعلی شیرخانلو از جمله چهرههای استفاده شده در این انیمیشن بوده است.
کاتبی با اشاره به محمد جهانپا به عنوان بازیگردان این اثر تصریح کرد: طراح صحنه و لباس آقای میرفخرایی و مشاوره بخشهای از آن در حوزه کارگردانی با حسن فتحی بوده است.
کارگردان انیمیشن بلند "در مسیر باران" گفت: جایگاه انیمیشن در جهان را بسیار خوب و البته نوپا است و این شغل در جهان جزو 11 شغل برتر جهان است و خوشبختانه در چند سال اخیر در کشور ما نیز مورد توجه قرار گرفته است.
معاون هنری مؤسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی هم در ادامه این نشست با اشاره به این که طرح اصلی این اثر توسط فاطمه کاتبی داده شده است، ابراز کرد: نویسندگان این اثر سعید تشکری و بنده هستیم.
مهدی سیمریز با اشاره به داستان این اثرعنوان کرد: این انیمیشن روایتی از ریان بن صعد است که برههای از سفر تاریخی امام رضا(ع) به مشهد را روایت میکند.
ریان بن صعد را مهمترین راوی سفر امام رضا(ع)
وی ریان بن صعد را مهمترین راوی و از یاران امام کاظم(ع) و امام رضا(ع) دانسته و افزود: این اثر به علت پرداختن به زندگی امام رضا(ع) از اهمیت بالایی برخوردار و نیازمند تمرکز بیشتر بود ونوشتن آن شش ماه طول کشید.
سیم ریز ادامه داد: برآورد اولیه زمان این اثر 80 دقیقه است ولی ممکن است زمان بیشتری هم تولید شود.
ناظر فنی انیمیشن "در مسیر باران" هم در ادامه این نشست گفت: هر سال چهار یا پنج فیلم سینمایی انیمیشن در جهان با بودجه بسیار ساخته میشود و دو یا سه فیلم نیز با بودجه کم تولید میشود.
امیرمسعود علمداری افزود: استفاده از تکنیک سه بعدی در بیشتر آثار به علت سخت و مشکل بودن نحوه استفاده از آن کمتر مورد استفاده قرار میگیرد.
استفاده از تکنیک سه بعدی در "در مسیر باران"
وی ادامه داد: ما در این اثر از تکنیک سه بعدی در کنار سیستم تخصصی و بسیار خوب مایا استفاده کردیم زیرا در این نوع تکنیک اعضای چهره فرد همچون مو و حرکت لب بسیار طبیعی است و مخاطب پسند است.
وی با ابراز خرسندی از حمایت آستان قدس از این اثر تصریح کرد: با توجه به این که بودجههای دولتی در حمایت از انیمیشن در کشور کاهش یافته است اما آستان قدس حمایتهای خوبی در این بخش دارد.
ناظر فنی انیمیشن "در مسیر باران" عنوان کرد: در آثار مذهبی جنبه نصیحت گونه بودن آن بیشتر از جذابیتهای سرگرمکننده آن استولی در این اثر برعکس است و مخاطب در کنار جنبه سرگرم کننده اثر پیامهای اخلاقی و معنوی آن را غیرمستقیم دریافت میکند.
در پایان این نشست از پوستر انیمیشن "در مسیر باران" هم رونمایی شد.