مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در بيانيه اي از همه علما و انديشمندان اسلامي در سراسر جهان خواست با خردمندي و دورانديشي، به مصالح امت اسلامي نگريسته و نظاره گر بي تفاوت اين صحنه هاي فجيع نباشند، بلكه با موضع گيري مصلحانه و اسلامي اين نوع جنايت ددمنشانه را كه به اسم اسلام، مقاومت و جهاد في سبيل الله انجام مي شود، محكوم نمايند.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، در بيانيه مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي آمده است: اين روزها اخبار و گزارشهايي از اوضاع عراق در رسانه هاي منطقه اي و بين المللي منتشر مي شود كه حاكي از كشتارهاي جمعي مردم عادي و شهروندان بي سلاح، انفجار مساجد و حسينيه ها و اعمال تروريستي هولناكي است كه يادآور جنايات ددمنشانه رژيم بعثي صدام است .

موجب تاسف و تاثر فراوان است كه همه اين فجايع تحت لواي اسلام و به نام دفاع از مردم و مقاومت در برابر اشغالگران انجام مي شود و مرتكبان از خدا بي خبر، اعمال جنايتكارانه و تروريستي خود را جهاد في سبيل الله برمي شمارند، غافل از آن كه در اين اعمال جنايتكارانه نه اشغالگران متجاوز، بلكه اين زن ها و بچه هاي بي دفاع و مردم عادي كوچه و بازار مخصوصا شيعيان بي گناه هستند كه جان خود را از دست مي دهند و خسارت هاي جبران ناپذير متحمل مي شوند.

مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي ريشه اين اعمال فجيع را در درجه اول استمرار حضور اشغالگران و متجاوزان به سرزمين اسلامي عراق، سپس تعصب كور، افراط گري، طائفه گري و انديشه بيماري مي داند كه همه را تكفير كرده و آن را بهانه اي براي چنگ اندازي به جان، مال و نواميس مسلمانان قلمداد مي نمايد و صد البته اين اعمال جنايتكارانه خود بهانه اي براي اشغالگران جهت ادامه اشغال نيز به شمار مي رود.

در اين شرايط حساس، سكوت علما، مراكز و موسسات علمي جهان اسلام و خودداري آنان از اظهار نظر صريح، نوعي كوتاهي نابخشودني در مقابل جناياتي است كه ممكن است خداي ناكرده آتش آن روزي دامنگير همگان شود.

از همه علما و انديشمندان اسلامي در سراسر جهان نيز درخواست مي كنيم با خردمندي و دورانديشي، به مصالح امت اسلامي نگريسته و نظاره گر بي تفاوت اين صحنه هاي فجيع نباشند، بلكه با موضع گيري مصلحانه و اسلامي اين نوع جنايت ددمنشانه را كه به اسم اسلام، مقاومت و جهاد في سبيل الله انجام مي شود، محكوم نمايند.