قم - خبرگزاری مهر: دارنده مدال طلا جام جهانی کشتی فرنگی از آمادگی بالای خود برای کسب موفقیت در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی خبر داد.

هادی علیزاده پورنیا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: می دانم که کار بسیار سختی پیش رو دارم چون این پیکارها آخرین مرحله انتخابی تیم ملی محسوب می شود و باید برای به دست آوردن مجوز حضور در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی تمام توان خود را به کار بگیرم.

وی با اشاره به گزینش نفرات برتر هر وزن برای حضور در اردوی تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی و و پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان، افزود: مسابقات کشتی فرنگی در اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم با حضور مدعیان برگزار خواهد شد.

دارنده مدال های طلا و نقره آسیا در سال های 2012 و 2013 با بیان اینکه مسابقات با یک کیلوگرم ارفاق وزن انجام می‌شود، ابراز داشت: جدول مسابقات در یک گروه دو حذفی برگزار خواهد شد و دو نفر فینالیست باید سه بار با هم مبارزه می‌کنند به این معنی که فرد برتر پس از پیروزی 2 کشتی از 3 کشتی مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طول برگزاری مسابقات از کشتی‌گیران منتخب برابر نظر کادر فنی نمونه‌گیری تست دوپینگ انجام خواهد شد، ضمن اینکه وزن کشی اوزان 57، 61، 65 و 70 کیلوگرم آزاد و 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم فرنگی از ساعت 18 تا 18:30 روز چهارشنبه بیست و هشتم خرداد ماه انجام شده و مسابقات آنان از ساعت 9:30 روز پنجشنبه بیست و نهم خرداد ماه بر روی 3 تشک برگزار خواهد شد.

علیزاده پورنیا با بیان اینکه کاملا از بند مصدومیت رها شده است، اضافه کرد: به همین خاطر در رقابت های قهرمانی آسیا حضور نداشتم تا تمام توانم را برای مسابقات جام جهانی به کار بگیرم و حالا که برگزاری پیکارهای انتخابی تیم ملی با حضور چهره‌های شاخص صورت می گیرد، در اوج آمادگی هستم.

وی اذعان کرد: آیین وزن کشی اوزان 59، 66، 71 و 75 کیلوگرم فرنگی و 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم آزاد از ساعت 15 تا 15:30 روز پنجشنبه بیست و نهم خرداد ماه صورت می‌گیرد، ضمن اینکه مسابقات این اوزان از ساعت 9:30 روز جمعه سی‌ام خرداد ماه بر روز سه تشک انجام می‌گیرد.

دارنده مدال های طلا، نقره و برنز میادین آسیایی، بین المللی، جهانی و جام جهانی کشتی فرنگی در پایان اظهار داشت: کشتی‌گیران در اوزانی که دعوت شده‌اند باید کشتی بگیرند و من نیز به دنبال کسب بهترین جایگاه در وزن 75 کیلوگرم خواهم بود.