ساری - خبرگزاری مهر: مدیر زارعت جهاد کشاورزی مازندران گفت: با وجود رخ دادن سیل اخیر در شرق استان بیش از پنج هزار هکتار از اراضی شالیزاری شرق مازندران در معرض خطر خشکسالی وکمبود آب قرار دارند.

حسن عنایتی در حاشیه بهره برداری از مرکز توسعه کشت مکانیزه خوشه طلایی روستای اطرب نکا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح در حال حاضر 30 هکتار از مزارع شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه نشا می شوند و همچنین با توجه به افزایش سطح این مزارع ظرفیت تولید هم قابل افزایش خواهد بود.

وی با اشاره به کشت مکانیزه برنج در روستاها افزود: این رویداد سبب کاهش هزینه های تولید ،انجام به موقع عملیات کشاورزی ،کاهش سختی کار ،ارتقای بهره وری کشاورزی و صرفه جویی اقتصادی برای کشاورزان می شود.

عنایتی اضافه کرد: طبق شعار امسال جهاد کشاورزی با عنوان کشاورزی ، بستر سلامت و امنیت غذایی کشت مکانیزه برنج در واقع حرکت به سوی توسعه کشاورزی و افزایش راندمان محصولات را به همراه دارد .

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کشت مکانیزه برنج در مازندران گفت: تاکنون بیش از 45 هزار و 938  هکتار به صورت مکانیزه و 167 هزار و 728  هکتار دیگر به صورت سنتی توسط کارگران نشا شدند.

وی اذعان داشت: در سیل اخیر مازندران بیش از 15 درصد از مزارع شرق مازندران حدود سه هزار هکتار دچار خسارت شدند که از این میان یکهزار و 560  هکتار مربوط به شهرستان نکا بود و چیزی حدود 2 میلیارد و70 میلیون تومان خسارت دید.

این مقام مسئول اظهار کرد: در صورت تزریق اعتبار جاده های بین مزارع و اراضی خسارت دیده ترمیم خواهد شد.

عنایتی اضافه کرد: خوشبختانه بخشی از اراضی شالیزاری تخریب شده با کمک جهادکشاورزی ، مردم و نیروهای امدادی به وضعیت عادی خود برگشتند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران متذکر شد: با وجود جاری شدن سیلاب در مناطق شرقی مازندران همچنان بیش از پنج هزار هکتار از اراضی شالیزاری در معرض خشکسالی و درحسرت آب به سر می برند.