سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت بخش ویژه ای را با موضوع «جنایات تکفیری و داعش» در حاشیه برگزاری این دوره در نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به فراخوان سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و توجه ویژه ای که این جشنواره به موضوع جنایات گروه ها و جریانات تکفیری در منطقه و جهان اسلام دارد و همچنین توجه ویژه دبیرخانه به آثار مستند با این موضوع بخش جداگانه ای ویژه فیلم هایی با موضوع جنایات تکفیری و گروهک تروریستی داعش در نظر گرفته شده است.

آثار رسیده با موضوع جنایات گروه های تکفیری و داعش در جشنواره مقاومت در باکس جداگانه و مستقلی مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند.

دلایل اعلام شده از سوی ستاد برگزاری جشنواره فیلم مقاومت برای اضافه کردن این بخش چنین عنوان شده است: متاسفانه دامنه جنایات گروه های تکفیری و جریانات سلفی گری و گروه داعش که به نام دین اسلام با هدایت دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در کشورهای چون: افغانستان، سوریه و عراق و ... در حال انجام است و شایسته است با ثبت این جنایات و اقدامات بیشرمانه و ضدانسانی چهره واقعی این گروه های آدمکشی حرفه ای که هدفی جز تخریب چهره حقیقی دین مبین اسلام و تخطئه مفاهیم دینی و تخریب و نابودسازی مبانی و پایگاه‌های اعتقادی مردم و ترسیم تصویری مخدوش از اسلام و پیامبر(ص) ندارند معرفی شود.

جشنواره بین المللی فیلم مقاومت علاوه بر اختصاص بخش جداگانه به موضوع جنایات تکفیری ها و گروه داعش در نظر دارد در  برنامه های تحلیلی و پژوهشی جشنواره و در کنفرانس و نشست های تخصصی جشنواره نیز به این موضوع بپردازد.