رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ارائه درس سه واحدی جدید در خصوص آشنایی با مسائل زندگی دانشجویی به دانشجویان جدیدالورود خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علیرضا رهایی صبح امروز در مراسم دومین گردهمایی رؤسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است، گفت: دانشگاه امیرکبیر یک درس سه واحدی در خصوص آشنایی با مسائل زندگی دانشجویی زمان ورود دانشجویان جدیدالورود ارائه می دهد و همچنین از این درس امتحان به عمل می آورد. این درس در خصوص آئین‌نامه‌های آموزشی، حوزه های روحی، روانی، بهداشتی به دانشجویان آموزش‌هایی را ارائه می دهد و در واقع یک برنامه جامع است.

وی در ادامه به ورزش دانشجویی اشاره کرد و تصریح کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بحث ورزش دانشجویی اهمیت زیادی قائل است. علاوه بر سالن های ورزشی که دارد یک سالن ورزشی مجهز نیز به تازگی تاسیس کرده است.

رهایی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: باید در خصوص استفاده از دخانیات در بین دانشجویان ذکر کنیم و در این زمینه آموزش مهمترین اقدامی است که باید صورت گیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: دانشجویان دانشگاه ها بخشی از زندگی خود را در خوابگاه ها تجربه می کنند و این زندگی مسائل و مشکلات خود را دارد که باید بررسی شود و مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه ها در این زمینه فعالیت داشته باشند.

وی در ادامه به بحث تغذیه دانشجویی اشاره و خاطر نشان کرد: باید تغذیه در دانشگاه ها جدی گرفته شود و به نظر من باید بیشتر یارانه هایی که مربوط به دانشگاه ها است در حوزه تغذیه مطرح شود.