اراک-خبرگزاری مهر: رئيس گروه محيط زيست و كيفيت منابع آب شركت آب منطقه اي استان مركزي گفت: رابطه زنجيره اي جانداران به خصوص جانداران ميكروسكوپي و ماهي ها كيفيت آب درياچه سد کمال صالح اراک را تحت تاثير خود قرار می دهند.

رضا عظيمي در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بخشی از آب آشامیدنی مردم اراک از این سد تامین می شود افزود: رابطه بين زنجيره جانداران به خصوص جانداران ميكروسكوپي و ماهي ها از يك سو و مواد مختلف  مغذي كه به وسيله آبهاي تامين كننده درياچه سد به آن وارد مي شوند، در كنار ساير عوامل مي تواند كيفيت آب درياچه سد را تحت تاثير قرار دهد.

وی از انجام پروژه تحقیقاتی در این زمینه برای بررسی این عوامل خبر داد و گفت: پروژه تحقيقي به منظور "بررسي تاثير متقابل جانوران موجود در اكوسيستم درياچه سد كمال صالح بر كيفيت آب سد و روشهاي كنترل آن " با نظارت اين شركت و همكاري دانشگاه صنعتي اصفهان در حال انجام است.

عظیمی ادامه داد: اين پروژه تحقيقاتي توسط شركت آب منطقه ای مركزی تعريف شده كه توسط يك تيم پژوهشی از دانشگاه صنعتي اصفهان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با آبگيري سد كمال صالح، درياچه اين سد به يك اكوسيستم جديد تبديل شده كه با ويژگي هاي خاص خود بر وضعيت زيست بومي منطقه حاكم شده است.

رئيس گروه محيط زيست و كيفيت منابع آب شركت بيان داشت: لذا به منظور پيشگيري از هرگونه رخداد ناگوار و شناخت اكوسيستم درياچه، اين پروژه تحقيقي زير نظر گروه محيط زيست و كيفيت منابع آب شركت آب منطقه اي مركزي در حال انجام است و در اين پروژه ، نمونه برداري از رسوبات بستر درياچه، آب، جانداران و گياهان در دستور كار قرار دارد.