نهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی دانشجویان جهان از فردا پنجشنبه با برگزاری مسابقات کاتای انفرادی و کومیته انفرادی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم منتخب کاراته دانشجویان ایران که برای حضور در نهمین دوره مسابقات کاراته دانشجویان جهان روز گذشته تهران را از طریق استانبول به مقصد مونته نگرو ترک کرده بود، عصر روز سه‌شنبه به محل برگزاری مسابقات رسید و در هتل کاستلو اقامت کرد.

کاراته کاهای 47 کشور تا عصر روز سه‌شنبه خود را به مونته نگرو رساندند و پیش‌بینی می‌شود، شمار تیم‌های شرکت کننده از مرز 50 تیم عبور کند. کاراته کاهای ایران امروز  یک جلسه تمرین سبک در دستور کار دارند. این مسابقات طبق برنامه از پیش تعیین شده برگزار می‌شود اما وزن کشی یک روز زودتر انجام خواهد شد.

نهمین دوره مسابقات کاراته دانشجویان جهان از فردا با برگزاری مبارزات کاتای انفرادی مردان و زنان و رقابتهای اوزان 84+ کیلوگرم مردان و 68+ کیلوگرم بانوان در بخش کومیته آغاز خواهد شد که طی آن مهسا افسانه و فرید حقیقی در کاتا و سجاد گنج زاده و حمیده عباسعلی در کومیته به میدان خواهند رفت.

در ادامه این رقابتها، روز جمعه (30 خردادماه) مبارزات اوزان 75- و 84- کیلوگرم مردان و 61- و 68- کیلوگرم بانوان برگزار خواهد شد. ابراهیم حسن بیگی و ذبیح‌الله پورشیب در بخش مردان و رزیتا علیپور و الهه رضازاده در بخش بانوان نمایندگان ایران خواهند بود.

همچنین شنبه 31 خردادماه مسابقات با برگزاری مبارزات 60- و 67- کیلوگرم آقایان و 50- و 55- کیلوگرم بانوان ادامه پیدا می‌کند که امیر مهدی‌زاده، سعید احمدی، سحر کرجی و فاطمه چالاکی به روی تاتامی خواهند رفت.

در آخرین روز مسابقات، یکشنبه یک تیرماه، شرکت کننذگان در بخش کاتا (تیم مردان متشکل از یوسف زرین نعل، بهروز حسینی نسب و اسماعیل نخعی و تیم زنان متشکل از مهسا افسانه، نجمه قاضی زتده و الناز تقی‌پور) و کومیته تیمی مردان و زنان با هم رقابت می‌‍کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین دوره این رقابتها که در براتیسلاوا اسلواکی برگزار شد، 329 کاراته (191 کاراته کای مرد و 138 کاراته کای زن) از 43 کشور حضور داشتند.