کرمان - خبرگزاری مهر: امام جمعه کرمان جهاد در برابر کفار را وظیفه همه مسلمانان دانست و گفت: جنایات این گروه باعث شرمساری بوده و باید ریشه گروه‌های تکفیری خشکانده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌‌الله سیدیحیی جعفری پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار سعید جلیلی گفت: امروز گروه‌های متوحشی نظیر داعش راه اندازی شده و قصد مخدوش کردن چهره اسلام و ضربه زدن به دین را دارند.

وی گروه های تکفیری را فتنه بزرگ برای جهان اسلام دانست و تصریح کرد: جهاد در برابر کفار وظیفه همه مسلمانان است و باید ریشه این فتنه خشکانده شود.

آیت الله جعفری با اشاره به حضور عده‌ای از ایرانیان در عراق برای مقابله با این گروه تروریستی گفت: این گروه حتی از سر بردین بچه‌های هشت ساله ابایی نداشته و جنایاتی را انجام می‌دهد که باعث شرمساری است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: انقلاب اسلام بر پایه دین مبین اسلام شکل گرفت و سه عامل رهبری، همراهی و فداکاری مردم و همچین روحیه شهادت طلبی باعث شد که این انقلاب شکوهمند به ثمر بنشیند.

آیت الله جعفری تصریح کرد: دشمنان تلاش های بسیاری را برای براندازی نظام انجام دادند اما با رهبری های داهیانه رهبر کبیر انقلاب(ره) و مقام معظم رهبری هیچ گاه نتوانستند به این مقصود خود دست پیدا کنند.

وی گفت: یکی از توطئه های آنها جنگ هشت ساله عیله ایران بود که در آن زمان همه کشورها عیله ایران بودند و ایران اسلامی کشور بود که به تازگی در آن انقلاب شده و نو پا بود.

امام جمعه کرمان یادآور شد: در آن زمان ایران در شرایطی به مصاف دشمن رفت که نه دارای سپاه و نه بسیج بود اما رزمندگانی داشت که با عزمی جدی و عشقی الهی در میدان حضار می شدند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: صدام آنقدر غرق در توهمات بود که یک مصاحبه مطبوعاتی خود را نیمه تمام گذاشت و اعلام کرد که بقیه این مصاحبه را در تهران انجام خواهد داد.

وی ابراز داشت: اما به یاری خدا، رهبری‌های امام راحل(ع) و ایثار و فداکاری رزمندگان چنان شکستی از ایران خورد که پس از فتح خرمشهر از طریق یاسر عرفات به دنبال آتش بس با ایران بود.

آیت الله جعفری گفت: به فرموده رهبر کبیر انقلاب انقلاب اسلامی ایران مختص ایرانن بوده بلکه این انقلاب به انقلاب جهانی ولی عصر (عج) متصل است.

وی گفت: امروز مهم ترین اصل اتحاد حول محور ولایت فقیه است و همه باید در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات و توسعه و آبادانی کشور تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بر لزوم همکاری و کمک به دولت تدبیر و امید تاکید کرد و اذعان داشت: اگر جایی نقدی نیز وجود دارد باید از روی دلسوزی و واقع بینانه باشد.