دشتی-خبرگزاری مهر: مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: در سال گذشته 116 زندانی جرائم غیر عمد با بدهی بالغ بر 149 میلیارد ریال آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل موسوی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد دیه شهرستان دشتی اظهار داشت:تاکنون اقدمات خوبی در راستای تقویت روحیه دینی و مذهبی زندانیان در سطح استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای هر فرد زندانی چند مهارت آموزش  داده می شود افزود:این اقدام باعث می شود تا ارتکاب جرائم از سوی مجرمین پس از آزادی به نحو قابل ملاحظه ای تقلیل یابد.

موسوی ادامه داد:در سال گذشته از 225 زندانی جرائم غیر عمد 116 نفر آزاد شدند که بدهی آنها 149میلیارد ریال  بوده است که بصورت رضایت و تسهیلات قرض الحسنه و کمک های خیرین و مردمی آزاد شدند.

وی از تلاش ستاد دیه برای آزادی 109 زندانی جرائم غیرعمد استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان ساخت: برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان بوشهر 140 میلیارد ریال نیاز داریم که امیدواریم تامین شود تا این افراد بتوانند به آغوش خانواده خود باز برگردند.

موسوی بیان کرد: تاکنون تلاش‌های بسیار زیادی به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد صورت گرفته است و در همین راستا نیز جلسات مختلفی با مدیران کل شیلات و بیمه تشکیل شده  است.

وی یاد آور شد:از تعداد 109 نفر زندانی جرائم غیر عمد 16 زندانی در خورموج است که 9 نفر آن ساکن شهرستان دشتی هستند که برای آزادی آنها 7میلیاردو 200 میلیون ریال نیاز است.

مدیرعامل ستاد دیه استان با اشاره به  آزادی 14 نفر زندانی جرائم غیر عمد در سال گذشته در شهرستان دشتی خاطر نشان کرد:عمده این جرائم در زمینه های  مالی، مهریه و دیه بوده است.

وی همچنین از برگزاری جشن گلریزان در 24 شهر استان در سال جاری خبر داد.

شهرستان دشتی آماده برگزاری جشن گلریزان است

فرماندار شهرستان دشتی نیز ضمن اعلام  آمادگی  برای برگزاری جشن گلریزان در شهرهای خورموج و کاکی اظهار داشت:در اسلام کمک به هم نوع بسیار تاکید شده و این کمک ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و از بسیاری نابسامانی ها ی اجتماعی پیشگیری می کند.

غلامرضا مهرجو با تقدیر از دست اندرکاران ستاد دیه افزود:  هدف از تشکیل این ستاد کمک به محکومین مالی که ناخواسته و بر اثر حادثه ای در زندان بسر می برند و قادر به پرداخت دیه نیستند، می باشد.

وی افزود:به توجه به روحیاتی که دربین مردم و خیرین  شهرستان وجود دارد امسال مانند سال گذشته این همکاری ادامه  خواهد داشت و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهند ورزید.

مهرجو اضافه کرد:باید با برنامه ریزی دقیق زمینه حضور مشارکت حداکثری مردم در این امر خدا پسندانه فراهم کنیم.