چاراویماق – خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تخصیص 390 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب ایرانی فام پنجشنبه با اعلام این خبر در جمع کشاورزان شهرستان چاراویماق اظهار داشت: سالجاری  390 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان تخصیص یافته و کشاورزان برای استفاده از این تسهیلات باید به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.

وی با اشاره به ضرورت بهره وری از منابع آبی استان با توجه به وضعیت جوی و کمبود این منابع خاطرنشان شد: به منظور استفاده بهینه از آب کشاورزی این سازمان 85 درصد از هزینه اجرای طرح های آبیاری قطره ای و بارانی را به صورت تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت خواهد کرد.

ایرانی فام با اشاره به نحوه خرید گندم مازاد کشاورزان اظهار داشت: امسال نیز گندم مازاد کشاورزان استان خریداری خواهد شد و بر همین اساس پیش بینی می شود بیش از 500 هزار تن گندم مازاد کشاورزان توسط سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خریدار شود.

مهندس مجید احمدی، مدیر جهاد کشاورزی چاراویماق نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی این شهرستان تصریح کرد: شهرستان چاراویماق با جذب 30 میلیارد ریال از خط اعتباری مکانیزاسیون بخش کشاورزی، از جمله شهرستان های پیشرو آذربایجان شرقی در این خصوص است.

گفتنی است در پایان این مراسم، از کشاورزان نمونه شهرستان چاراویماق تجلیل شد.