اراک- خبرگزاری مهر: فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اتلاف وقت و انرژی مخاطبان برای تماشای برنامه های ماهواره ای گفت: شبکه های ماهواره ای با پخش برنامه های سخیف و بدون محتوا، به جای فرصت سازی، فرصت سوزی را برای مخاطب به ارمغان آورده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهروز اثباتی صبح شنبه در همایش راهکارهای مقابله با آسیب های ماهواره ای که معلمان و مربیان آموزش و پرورش در کانون بسیج اراک برگزار شد افزود: اگر خانواده متوجه مضرات این شبکه ها شوند به هیچ عنوان اجازه استفاده آن را به فرزندانشان نخواهند داد.

وی تنها راه مقابله با شبکه های مجازی ماهواره ای را آگاه سازی مردم نسبت به مضرات این وسیله ارتباطی دانست و گفت: آن قسمتی از وقت و فرصت هایی که در کنار ماهواره سپری می شود مال خودمان نیست و عمر گرانبهای خود را در راه هایی صرف می کنیم که جز بی ارزشی و تباهی چیز دیگری به دنبال ندارد.

اثباتی به مشکلات فعلی جوامع بشری اشاره کرد وگفت: در گذشته رفاه در جوامع در حد پایینی بود و در عین حال جامعه از آرامش بهتری برخوردار بود، ولی امروزه با گسترش سیستم های ارتباطی به خصوص ماهواره واستفاده نابجا از آنها جامعه دچار ناهنجاری هایی شده است.

وی خطاب به معاونان و مربیان پرورشی گفت: وظیفه شما در قبال دانش آموزان سنگین و بزرگ است و بایدانتقال دهنده فرهنگ صحیح به خانواده ها و دانش آموزان باشید.

رئیس سایبری ستاد کل نیروهای مسلح با توجه به اهمیت فضای مجازی و تاثیرات گسترده آن بر تعلیم و تربیت افزود: برای مقابله با تاثیرات ماهواره ای در جامعه باید همه بسیج شوند.

سردار اثباتی هدف اصلی این شبکه ها تزلزل ایجاد کردن در بنیاد خانواده ها دانست و گفت: یکی دیگر از اهداف این شبکه ها را بالا بردن فرهنگ مصرف گرایی و دوری از تولید بیان کرد.

وی با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای بعنوان ابزار جنگ سبک زندگی غربی را در سطح جوامع تبیلغ و ترویج می دهد گفت: دشمن در فضای مجازی افکار و باورهای جوانان و نوجوانان و اعتقادات مردم را نشانه گرفته که با شناسایی آسیب ها و داشتن آگاهی و بصیرت می توان با آن مقابله کرد.

فرمانده قرارگاه سایبری با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای بعنوان ابزار جنگ نرم برای تبلیغ وترویج سبک زندگی غربی است خاطرنشان کرد: امید است که با یک خیزش بسیجی، اجتماعی و روشنگری خوب بتوان در جهت آگاه سازی بیشتر جامعه و بیان  معضلات ورود ماهواره به خانواده ها، گام های مؤثری برداشت.

وی یکی از رسالت آموزش و پرورش را رسالت علمی و رسالت فرهنگی دانست که می توان توطئه دشمن را خنثی کرد.