گچساران – خبرگزاری مهر: در آستانه ماه مبارک رمضان مراسم غبارروبی مرقد مطهر حضرت بی‌بی حکیمه خاتون (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران پیش از ظهر یکشنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: حضرت بی بی حکیمه(س) خواهر گرامی امام رضا(ع) مورد توجه رجال و علما بوده و در کتب معتبر برای ایشان عظمت خاصی قائل شده اند بطوریکه جزء بقاع متبرکه با ارزش و بزرگ شمرده شده است.

فرزین بهمنی افزود: بی‌بی حکیمه(س) یکی از امامزادگان لازم‌التعظیم و فرزند بلافصل حضرت موسی بن جعفر (ع) هستند.

وی بیان کرد: طبق مستندات، کاروان امام رضا (ع) از خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و فارس عبور کرد و حضرت بی بی حکیمه (س) به امر امام رضا ( ع) به جانب ایران آمد که در راه جنگ برپا می شود و عده ای به شهادت می رسند و بقیه در کوشک دشت (بهبهان) و اطراف پراکنده می شوند و در آنجا عده ای به شهادت رسیده و بقیه به کوه ها پناه می برند.

بهمنی بیان داشت: براساس شواهد و مدارک موجود حضرت بی بی حکیمه دارای کرامات و اعجاز فراوانی است و براین اساس سالانه شمار زیادی از عاشقان اهل بیت(ع) از سراسر کشور و کشورهای خارجی برای زیارت ایشان مشرف می شوند.

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران اظهار داشت: وجود مرقد مطهر حضرت بی‌بی‌حکیمه (س) خواهر گرامی امام رضا (ع) منشاء خیر و برکت فراوانی برای استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران است.

وی رسیدگی به زائران این حرم و فراهم آوردن بستر مناسب برای حضور هر چه بیشتر جوانان در این حرم مطهر را ضروری عنوان کرد و گفت: بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی در تبدیل شوند و انجام فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در این مکان زیارتی می‌تواند سبب ترویج و تبیین ارزش‌های دینی و مذهبی در میان قشر جوان و نوجوان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرقد مبارک امامزاده بی‌بی حکیمه (س) خواهر بلافصل امام رضا (ع) در شهرستان گچساران و در مسیر شهر گچساران به گناوه واقع شده است.

سالانه بالغ بر یک میلیون نفر از سراسر کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس به زیارت بارگاه بی بی حکیمه (س) در این شهرستان مشرف می شوند.