قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان آبروی نظام را در گروی مسائل فرهنگی دانست و گفت: باید مردم را به وحدت و اتحاد فرا خواند و جناح هایی که در مسیر انقلاب گام بر می‌دارند باید دست به دست هم دهند و این بمباران تبلیغات که توسط هزاران رسانه متوجه نظام و اسلام است را خاموش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر دوشنبه در گردهمایی مبلغان حوزه در ماه مبارک رمضان، که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار کرد: کار شما مبلغان کار شهدای اسلام، ذخیره روز جزا و حمایت و حفاظت از اسلام و نظام است.

وی با بیان اینکه اکنون نیاز به مبلغ بیش از این تعداد احساس می‌شود، گفت: اگر برای هر 500 نفر یک مبلغ لازم باشد آنگاه برای 70 میلیون نفر 140 هزار مبلغ احتیاج است که هنوز به این تعداد مبلغ نرسیده‌ایم.

این مرجع تقلید عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند در شرایط فعلی نیاز به حمایت از دو چیز است اول مسائل اقتصادی و دوم مسائل فرهنگی.

مسائل فرهنگی در کشور متولی ندارد

وی افزود: در مسائل اقتصادی در کشور متولیانی وجود دارد در حالی که برنامه‌های فرهنگی متولی ندارد و حوزه‌های علمیه باید متولی آن شوند و نگذارند مسائل فرهنگی در نظام کم رنگ شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه آبروی نظام در گروی مسائل فرهنگی است، افزود: یکی از اهداف بعثت پیغمبران نیز همین عامل بوده است و از 10 هدفی که برای بعثت پامبران از قرآن استخراج شده است به موضوع فرهنگ اشاره شده است.

وی گفت: در راستای هدف بعثت یامبران باید گام برداریم و رذایل اخلاقی را از جامعه بزداییم.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه صفات نیک در ذات هر انسان نهفته است و وظیفه انبیاء بیدار کردن آنها بود، ادامه داد: مبلغان ما نیز امروز باید فطرت‌های نهفته را بیدار کنند.

وی تصریح کرد: آفات زیادی جامعه را احاطه کرده است که باید با تدبیر آنها را از جامعه بیرون کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه امروز مسائل اخلاقی با مشکلاتی روبه رو شده است که مسائل فرهنگی را هم کم رنگ می‌کند، افزود: اولین چیزی که عامل کم رنگ شدن مسائل اخلاقی و فرهنگی می‌شود غلبه روح ماده گری و فرهنگ ماتریالیسم است.

وی مسائل سیاسی و یأس را از عوامل دیگر مطرح کرد و ابراز داشت: اگر امام راحل یأس را در خود راه می‌دادند این انقلاب به ثمر نمی‌رسید.

اسلام در هر زمان و شرایطی قابل اجرا و عمل است

مرجع تقلید شیعیان با این عقیده که افرادی می‌گویند مشکلات به موجب اقتضای زمان است و نمی‌شود با آنها مقابله کرد را غلط دانست و عنوان کرد: اسلام در هر زمان و شرایطی قابل اجرا و عمل است.

وی خطاب به مبلغان گفت: باید مردم را به وحدت و اتحاد فرا خواند و جناح هایی که در مسیر انقلاب گام بر می دارند باید دست به دست هم دهند و این بمباران تبلیغات که توسط هزاران رسانه متوجه نظام و اسلام است را خاموش کنند.

آیت الله مکارم شیرازی به مبلغان اظهار کرد: در تقویت مبانی ایمان به خدا و روز جزا، توجه به مسائل اخلاقی و دوری از شبکه های ماهواره ای فاسد مردم را توصیه کنید.

وی تصریح کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر را که کم رنگ شده است را پررنگ کنید و من در این جا از مجلس شورای اسلامی بابت جدی گرفتن و پرداختن به این موضوع تشکر می‌کنم.

به مقدسات مذاهب دیگر اهانت نشود

این مفسر قرآن از مبلغان خواست تا در تبلیغاتشان به مقدسات مذاهب دیگر اهانت نشود که دشمن در صدد راه انداختن جنگ مذهبی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از مرجعیت نجف در مورد تکفیری‌ها در عراق حمایت می‌کنیم و دفاع از تمامیت ارضی عراق و عتبات عالیات را برای علاقمندان به اسلام واجب می‌دانیم.