بخش ویژه هشتمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش و تقدیر از فیلم‌های مرتبط با مفاهیم فرهنگ عاشورا اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بخش که با عنوان «تصویر عاشورا» برگزار می‌شود، فیلم‌های مستند تولید سال 1392 به بعد با موضوع مفاهیم فرهنگ عاشورا پذیرفته می شوند و در آیین پایانی جشنواره هم از بهترین فیلم منتخب هیات داوری تقدیر می‌شود.

جایزه این بخش تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 70 میلیون ریال است که به کارگردان بهترین فیلم با مضامین عاشورایی اهدا خواهد شد. ضمن این که بخش‌های پژوهشی و فنی (تحقیق، تصویر، تدوین، صدا، نویسنده یا گوینده متن) این آثار نیز در کنار فیلم‌های بخش مسابقه ملی داوری خواهند شد.

علاقمندان شرکت در این بخش باید هنگام پُر کردن فرم اینترنتی شرکت در جشنواره سینماحقیقت، حتماً گزینه تصویر عاشورا را نیز تایید کنند.

عموم تهیه‌کنندگان و مستندسازان باید فرم شرکت در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت را روی سایت جشنواره به نشانی www.defc.ir و www.cinematajrobi.ir به صورت آنلاین تکمیل کنند، از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته، به امضای تهیه‌کننده برسانند و همراه با نسخه DVD فیلم خود برای بازبینی به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

 آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنتی روز 15 مردادماه 1393 و آخرین فرصت برای تحویل آثار به دبیرخانه جشنواره هم روز 25 مردادماه 1393 تعیین شده است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 9 تا 16 آذرماه 1393 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.