کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مسئول ستاد استهلال ماه مبارک رمضان در کرمانشاه گفت: 10 اکیپ استهلال ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف استان کرمانشاه از روز پنجشنبه آسمان استان را برای رویت ماه مبارک رمضان پایش می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن آغاز ماه مبارک رمضان ستادهای استهلال ماه مبارک در نقاط مختلف کشور و مخصوصا در مناطقی که احتمال رویت هلال ماه در آنها بیشتر است مستقر شده تا افق را برای دیدن ماه مبارک رمضان پایش کنند.

در همین رابطه مسئول ستاد استهلال ماه مبارک رمضان در کرمانشاه به خبرنگار مهر گفت: گروه های مختلف استهلال در استان کرمانشاه مستقر هستند و کار پایش افق برای رویت هلال ماه رمضان را بر عهده خواهند داشت.

حجت الاسلام جواد کرمی تصریح کرد: این گروه ها از پایان هفته جاری در 10 نقطه کار خود را آغاز می کنند و به محض رویت هلال ماه به مسئولین استهلال هلال ماه در مرکز اطلاع خواهند داد.

وی ادامه داد: گروه های مختلف استهلال در کرمانشاه در شهرستانهای اورامانت از جمله ثلاث باباجانی، پاوه و روانسر مستقر خواهند بود.

کرمی افزود: همچنین در شرق استان نیز گروه های استهلال ماه در شهرستانهای کنگاور و هرسین آسمان را رصد خواهند کرد.

مسئول ستاد استهلال ماه مبارک رمضان در استان کرمانشاه شهرستانهای دالاهو، سرپل ذهاب و قصرشیرین را از جمله مناطقی عنوان کرد که در آن رصد هلال ماه انجام خواهد شد.

وی همچنین از استقرار یک تیم استهلال در پارک شیرین شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: تلسکوپ ها و ابزار مخصوص رصد آسمان در اختیار این تیم های کارشناسی است و بر اساس تخمین ها به احتمال قوی هشتم تیر ماه اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.