شهرکرد - خبرگزاری مهر: معاون نظارت و پایش محیط زیست چهار محال وبختیاری گفت: مشارکت های مردمی در حفظ محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام احمدی پیش از ظهر سه شنبه در کارگاه مشورتی تدوین برنامه مدیریت تالاب چغاخور اظهار داشت: این کارگاه آموزشی با هدف بالا بردن آگاهی مردم در خصوص تالاب ها و تبدیل کردن شرایط منفی به شرایط مثبت برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه با حضور افراد ذینفع، دستگاه های مرتبط و ... برگزار شده است، تصریح کرد: دستگاه های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، منابع طبیعی که با محیط زیست مشارکت دارند در این کارگاه آموزشی شرکت کرده اند.

احمدی ادامه داد: افراد شرکت کننده در این کارگاه می توانند از توانمندی های علمی در زمینه های تدوین برنامه جامع استفاده کنند.

 وی بیان داشت: طرح حفاظت از تالاب های ایران طرحی بین المللی است که سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان هماهنگ کننده آن را با حمایت برنامه عمران ملل متحد (UNDP) و تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) اجرا می شود.

وی بر ضرورت حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و عنوان کرد:  زندگی توسعه یافته در پی داشتن محیط زیست سالم محقق می شود.

 معاون نظارت و پایش محیط زیست چهار محال وبختیاری بیان کرد: حفظ محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد و آموزش نقش اصلی در حفاظت محیط زیست ایفا می کند.