تبریز – خبرگزاری مهر : فرماندار تبریز گفت : باید برای مراجعه سازمان یافته گردشگران سلامت به شهر تبریز برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم شهرتی فر صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه گردشگری سلامت آذربایجان شرقی گفت: در سال های گذشته مصوبات بسیاری در زمینه گردشگری سلامت استان تصویب شده اما هم اکنون نیز شاهد برخی کم کاری ها در این زمینه هستیم و بازار گردشگری به وسیله دلالان هدایت و رهبری می شود.

وی ادامه داد : متاسفانه در استان زمینه ای برای برنامه ریزی سازماندهی شده در امر گردشگری سلامت به وجود نیامده و هر کدام از نهاد ها به تنهایی به کار خود مشغول هستند که باید جلوی این روند گرفته شود و برنامه ریزی مناسبی برای ورود و درمان این بیماران صورت پذیرد.

شهرتی فر با بیان اینکه باید از فرصت پیش آمده در زمینه گردشگری سلامت به خوبی استفاده کنیم، گفت: در حال حاضر کشورهایی همچون جمهوری آذربایجان بیکار نبوده و اقدام به تجهیز وسایل بیمارستانی خود کرده و دانشجویان خود را برای آموزش به کشورهای اروپایی فرستاده اند.

وی افزود: اگر با این روند به پیش برویم به طور یقین در چند سال آینده کشور آذربایجان خود دارای بهترین فناوری ها می شود و نیازی به مراجعه بیماران این کشور به ایران نخواهد بود.

فرماندار تبریز با اشاره به اینکه باید دانشجویان پزشکی این کشور را تحت آموزش قرار دهیم، گفت: از این طریق می توانیم نظام سلامت این کشور را به خود وابسته کنیم زیرا اگر دانشجویان پزشکی این کشور که در تبریز تعلیم دیده اند، در رشته خود دچار مشکل شوند به طور یقین برای حل ایم مشکلات به اساتید تبریزی خود مراجعه خواهند کرد.

وی در پایان تصریح کرد: از سوی دیگر باید تبلیغات مناسبی برای ورود این بیماران به کشور صورت گیرد و ورود آنها طبق برنامه خاص و سازمان یافته و در کنترل مسئولان استانی باشد تا بتوانیم بهترین بهره وری اقتصادی را برده و همچنین در زمینه رضایت این بیماران تلاش کنیم.