تبریز – خبرگزاری مهر : معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ناهماهنگی و یکسان نبودن تعرفه های سلامت در استانهای مرزی سبب کاهش آمار گردشگران سلامت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شبستری خیابانی صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه گردشگری سلامت آذربایجان شرقی اظهار داشت: یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد مقاومتی و تکیه بر منابع داخلی استفاده از ظرفیت های گردشگری سلامت است که در جای خود پتانسیل بسیار مناسبی برای استان های مرزی همچون آذربایجان شرقی به وجود آورده است.

وی ادامه داد: حدود 95 درصد از گردشگران سلامت که به استان وارد می شوند، ازکشور آذربایجان هستند و در حدود پنج درصد نیز از عراق و کشورهای دیگر وارد این استان می شوند.

شبستری خیابانی با بیان اینکه اخیرا سفیر آذربایجان از کاهش ورودی گردشگران به ایران به دلیل یکسان نبودن تعرفه های پزشکی استان های مختلف خبر داده بود، گفت: در این زمینه دانشگاه های علوم پزشکی اردبیل و آذربایجان غربی اعلام آمادگی کرده اند تا خدمات پزشکی خود را بر اساس تعرفه های یکسان با آذربایجان شرقی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه نمی توان به بهانه شیوع بیماری های این بیماران مانع از ورود آن ها به استان شد، تصریح کرد: این مشکل را می توان با آگاه ساختن کسانی که در ارتباط با این بیماران هستند، حل کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: گردشگری سلامت در کنار اینکه فرصتی برای سود آوری اقتصادی است ، یک تهدید نیز به شمار می رود اما به هرحال باید این تهدید ها را تبدیل به فرصت کرد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت مدیریت واحد برای ساماندهی این مسئله گفت: باید تمامی ارگان ها به طور یکپارچه در جهت رفع این مشکل بکوشند و تحت مدیریتی واحد اقدام کنند.