تبریز – خبرگزاری مهر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: با وجود اینکه گردشگری سلامت پتانسیل بزرگی برای استان آذربایجان شرقی محسوب می شود اما تاکنون بهره برداری مناسبی از این ظرفیت نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جبارزاده ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه گردشگری سلامت استان اظهار داشت: گردشگرانی که وارد استان آذربایجان شرقی می شوند چه به منظور گردشگری سلامت و چه با اهداف دیگر برای ما محترم هستند و باید در ارائه خدمات به آن ها از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی ادامه داد: گردشگری سلامت فرصتی است که باید هر چه زودتر از آن بهره برداری مناسبی کنیم زیرا تا چند سال بعد کشورهای منطقه خود با نیروهای متخصص و تجهیزات درمانی مناسب نیازی به درمان در کشور ایران ندارند.

جبارزاده افزود: متاسفانه خدمات مناسبی به گردشگران سلامت تعلق نمی گیرد و این امر مهم ترین عامل کم شدن تعداد مراجعات این گردشگران به استان ما شده است که باید هرچه زودتر جلوی این روند گرفته شود.

وی با انتقاد از نحوه ی حمل و نقل این مسافران توسط خودروهای شخصی گفت: هم اکنون با وجود اینکه مبادی ورودی و خروجی در استان وجود دارد و گردشگران از طریق این مبادی وارد استان می شوند اما متاسفانه به جای اینکه تاکسی های تایید شده مسافران را جابجا کنند، اینکار توسط خودروهای شخصی انجام می شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اما در صورتی که این خودروهای شخصی حامل مسافران آذربایجانی باشند و تصادفی در این میان صورت گیرد، دولت آذربایجان با بازخواست از دولت ایران خواستار توضیح این قضیه خواهد شد، به همین دلیل باید حمل و نقل این مسافران نیز برنامه ریزی شده باشد.

وی با بیان اینکه برای پایان این نابسامانی ها باید نهاد خاصی متولی امور شود ، گفت: باید به منظور برنامه ریزی مناسب برای گردشگری سلامت، متولی خاصی تعیین شود که به نظر می رسد فرمانداران شهرستان ها بهترین افراد برای این کار هستند و سایر مسئولان باید با هماهنگی آنان گام بردارند.

جبارزاده در پایان با اشاره به ایجاد هماهنگی میان استان های مختلف در بحث گردشگری سلامت تصریح کرد: هماهنگی میان استان های مختلف امری غیر قبال اجتناب بوده هرچند در این میان استان های همجوار آذربایجان شرقی آمادگی خود را برای هرگونه همکاری ابراز داشته اند.