اصفهان – خبرگزاری مهر: شهردار مبارکه گفت: هیچ یک از صنایع اطراف مبارکه عوارض آلایندگی به شهرداری این پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر نفری شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه‌ مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی این شهرداری با بیان اینکه بیش از 50 درصد از بافت شهر مبارکه فرسوده است، اظهار داشت: در این راستا شهرداری تسهیلاتی را با توجه به مصوبه‌ شورای اسلامی شهر برای تسریع در احیای بافت فرسوده در نظر گرفته است.

وی تخفیف 70 درصدی هزینه‌ پروانه ساختمان به مالکان مسکونی و تجاری‌ فرسوده‌ای که در خیابان‌‌های اصلی شهر هستند و  قصد بازسازی را دارند از جمله تسهیلات درنظر گرفته شده برای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: مالکان می‌توانند 30 درصد قابل پرداخت را نیز به صورت اقساط به حساب شهرداری مبارکه واریز کنند.

شهردار مبارکه در ادامه در خصوص دریافت عوارض از صنایع آلاینده‌ شهر مبارکه و به ویژه فولاد مبارکه اظهار داشت: در حال حاضر هیچ یک از صنایع اطراف این شهر ریالی را بابت عوارض به شهرداری مبارکه پرداخت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه صنایع اطراف مبارکه خود را صنعت پاک می‌دانند و به همین بهانه از پرداخت عوارض خودداری می‌کنند، افزود: چگونه می‌توان این ادعا را قبول کرد در حالیکه روشن کردن یک کبریت آلودگی ایجاد می‌کند.

نفری با اشاره به بازدید کمیسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از صنایع مبارکه و میزان آلودگی شهر مبارکه گفت: هنوز نتایج تخقیقات صورت گرفته اعلام نشده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت متروی مبارکه نیز گفت: تاکنون 6 کیلومتر از مسیر این طرح با اعتباری بالغ بر 3.5 میلیارد تومان انجام شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آزادسازی 16 کیلومتر از این مسیر از محل فولاد مبارکه تا میدان دفاع مقدس نیز تا پایان شهریور ماه انجام خواهد شد.

شهردار مبارکه اعتبار عمرانی شهرداری مبارکه در سال جاری را 60 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با استفاده از این اعتبار پروژه‌‌های بزرگی همچون تالار بزرگ شهر، باغ بانوان، احیای قلعه‌ی نهچیر، پل دو دهانه‌ی محله‌ سرارود، فرهنگسرای شهریار، 7 زمین ورزشی چمن مصنوعی، استخر موج‌های آبی، پارک یلدا و گسترش و بهسازی پارک بزرگ سرارود مبارکه اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص راه‌اندازی رینگ ترافیکی شهر مبارکه نیز گفت: تکمیل رینگ ترافیکی شهر مبارکه که در ادامه بلوار آزادگان تا بلوار گلستان شهدا و تا بلوار صفائیه است نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نفری در خصوص پروژه‌های مشارکتی شهرداری مبارکه در سال جاری نیز گفت: ایجاد ساحتمان تجاری اداری شهروند که به عنوان مجموعه‌ای برای پزشکان شهر در دستور کار است که این پروژه با همکاری نطام مهندسی شهر مبارکه ایجاد خواهد شد.

وی راه‌اندازی شهرک صنفی شهر را نیز از دیگر پروژه‌های مشارکتی شهرداری مبارکه عنوان کرد و بیان داشت: شرکت ایثارگران یادگار در اجرای این طرح با شهرداری مبارکه همکاری خواهد کرد.

شهردار مبارکه ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح صنایعی همچون درودگران،‌آهن فروشان و مکانیکی‌ها و دیگر صنایعی که مشمول ماده 25 قانون می‌شوندبه جنوب شرقی شهر مبارکه انتقال خواهند یافت که این پروژه در مرحله‌ی دوم دریافت مصوبه‌ی شورای اسلامی شهر مبارکه است.

وی به راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله با همکاری شهرداری‌های شهرضا و دهاقان اشاره کرد و اظهار داشت: زمین این کارخانه در جنوبی‌ترین نقطه‌ی مبارکه ایجاد خواهد شد که روزانه 200 تن زباله را به کمپوست تبدیل خواهد کرد.

 به گزارش مهر، پروژه‌های تالار بزرگ شهر مبارکه و باغ بانوان این شهر با حضور وزیر راه و شهرسازی کشور کلید خورد.