اصفهان - خبرگزاری مهر: وزیر راه و شهرسازی لزوم گسترش حمل و نقل ترکیبی در استان اصفهان را با توجه به وجود صنایعی همچون فولاد ضروری خواند و گفت: افزایش سهم حمل و نقل ریلی و نیز ایجاد بندر خشک در استان اصفهان باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اصفهان،با اشاره به مشکلات طرح مسکن مهر در کشور و نیز در استان اصفهان، اظهار داشت: تامین اعتبار مورد نیاز برای این پروژه و نیز مشکلات زیربنایی و روبنایی و همچنین تمرکز بر جنبه های نرم افزاری این طرح از جمله این مشکلات و مسائل است.

وی در همین زمینه ادامه داد: ساخت مسکن مهر از سوی وزارت نیر در دست پیگیری است و مشکلاتی که در بحث خدمات زیربنایی وجود دارد با برگزاری نشست های سه جانبه مابین وزارت راه و شهرسازی، معاونت  برنامه ریزی و مدیریت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت نیرو در حال پیگیری و رفع است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه در بحث نرم افزاری جلساتی با آموزش و پرورش نیز برگزار شده است که بر این اساس اقداماتی برای ساخت مساجد، مدارس و پاسگاه ها انجام خواهد شد، اظهار داشت: مسکن مهر ، لیزینگ مسکن و مسکن اجتماعی طرح هایی جامع نیستند و زیرمجموعه طرح جامع مسکن به شمار می روند که اقشار مختلف جامعه می توانند به فراخور سلیقه خود از آن استفاده کنند.

وی تصریح داشت: در حوزه حمل و نقل ریلی نیز هشت پروژه بزرگ در نظر گرفته شده است و به زودی خطوط و شبکه راه آهن کشور که در حال حاضر حدود 10 هزار کیلومتر است توسعه خواهد یافت.

آخوندی لزوم ورود دوباره انجمن های خیریه راه سازی در کشور برای توسعه راه ها به ویژه در بخش راه های روستایی را یادآور شد و گفت: دولت در این زمینه آمادگی دارد تا نقشه، مجوز و مصالح مورد نیاز برای این منظور را به این گونه انجمن بدهد.

وی به انتقادهای بسیاری درباره آلودگی هوای اصفهان و موضوع آب اشاره کرد و گفت: بروز این مشکلات به چگونگی برنامه ریزی و توسعه شهری در استان ارتباط دارد که باید در طرح جامع و تفصیلی مدیریت شهری این مسائل را مد نظر قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی لزوم گسترش حمل و نقل ترکیبی در استان اصفهان را با توجه به وجود صنایعی همچون فولاد ضروری خواند و افزود: افزایش سهم حمل و نقل ریلی و نیز ایجاد بندر خشک در استان اصفهان باید با جدیت دنبال شود.

آخوندی از دیگر مسائل مطرح شده در سفر خود به اصفهان را بهسازی روکش جاده ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه ترانزیت برون مرزی همکاری های خوبی با کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و ازبکستان برای همگانی‌کردن ترانزیت شکل گرفته است ، گفت: با تحقق خط راه آهن ترانزیت برون‌مرزی می توان بخش عمده‌ای از ترانزیت کشور را انجام داد.

 

برچسب‌ها