قم - خبرگزاری مهر: نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: وزارت نیرو باید اجرای طرح‌های بزرگ آب رسانی از جمله انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را به صورت جدی پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمود هاشمی‌شاهرودی، شامگاه پنج شنبه در دیدار حمید چیت چیان وزیر نیرو در سخنانی گفت: اگر چه طرح‌ها و پروژه‌های کوچک آبرسانی در کوتاه مدت تاثیرگذار و موثر است، ولی وزارت نیرو باید اجرای طرح های بزرگ آبرسانی از جمله انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را به صورت جدی پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های آینده شاهد خواهیم بود که بحران آب از بحران نفت جدی تر خواهد شد، افزود: برای اینکه کشور در سالهای آینده دچار مشکل کمبود آب نباشد باید مطالعات دقیق و جامعی در زمینه آبرسانی صورت گیرد که البته این امر نیازمند همت بلند مسئولان و دست‌اندرکاران دارد.

وی ادامه داد: طرح‌های بزرگی همانند انتقال آب از خلیج فارس به مناطق مختلف کشور علاوه بر فراهم آوردن بسترهای لازم برای بخش کشاورزی و صنعت در بهبود شرایط آب و هوایی نیز موثر خواهد بود.

کاهش 47 درصدی بارندگی در 15 استان

وزیر نیرو نیز در ابتدای این دیدار گزارشی در خصوص وضعیت و تامین آب در کشور ارائه کرد و اظهار داشت: وزارت نیر در حال سرمایه گذاری برای انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان است که با اجرایی شدن این پروژه، مشکل کمبود آب در استان‌های سیستان، کرمان، فارس و یزد برطرف خواهد شد.

حمید چیت‌چیان، ادامه داد: سازمان محیط زیست با انتقال آب دریای خزر به مرکز کشور مخالفت کرده چرا که غلظت آب این دریا زیاد بوده و پس از تصفیه آبزیان دچار مشکل خواهند شد.

وی عنوان کرد: بارندگی در 15 استان کشور تا 47 درصد کاهش یافته که این امر در نتیجه تغییرات اقلیمی و آب و هوایی است.