رئيس فدراسيون جهاني كشتي در خصوص دادن ميزباني برخي رويدادهاي بين‌المللي به كشورهاي گمنام و ناشناخته در اين رشته گفت: ميزباني رقابتهاي كشتي در اين كشورها باعث پيشرفت و رشد اين رشته در تمامي نقاط دنيا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ نناد لالوويچ رئیس فيلا با اشاره به تعيين میزبان‌هاي رقابتهای قاره‌ای و جهانی سال 2015 میلادی گفت: کشتی یک ورزش جهانی است. هدف ما از اعطای میزبانی به کشورهای مختلف این است که می‌خواهیم در این رشته رشد داشته و در سراسر جهان پیشرفت کند.

وی خاطرنشان کرد: تمرکزمان روی مشارکت و رشد بینندگان این رشته است و فکر می‌نم با چنین برنامه‌هایی می‌توانیم به این اهداف دست یابیم.

بنا بر اين گزارش،‌ فدراسیون جهانی کشتی به تازگي از میزبانی سه کشور کوبا، میانمار و جزایر مارشال برای برخي رقابتهای سال 2015 خبر داده كه اين كشورها سابقه‌اي در ميزباني مسابقات بين‌المللي كشتي ندارند و براي نخستين بار مسئوليت برگزاري اين پيكارها را عهده دار شدند.

کوبا میزبانی مسابقات قهرمانی آمریکا (پان امریکن) در رشته جوانان را پذیرفته و میانمار نیز مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را میزبانی می‌کند. جزایر مارشال نیز که سال 2004 به عضویت فیلا در آمده، میزبان مسابقات قهرمانی اقیانوسیه در تمامی رده‌های سنی است.