رشت – خبرگزاری مهر: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: رشد و توسعه صنعتی نقش مهمی در ايجاد فرصت هاي شغلي و رفع بيكاري جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی یوسفی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی استان افزود: بخش صنعت از آنجائيكه نياز به نيروي متخصص و نيروي كارگر دارد موجب اشتغال اقشار و طبقات مختلف جامعه مي شود.

وی همچنین اظهارداشت:  ايجاد فرصت هاي شغلي و اشتغالزايي، رفع بيكاري و به كارگيري همه جانبه نيروي كار در عرصه هاي صنعت، از ديگر نتايج مثبت رشد فعاليت هاي صنعتي است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با بیان اینکه موفقيت و رشد صنعت در جامعه نيازمند نوآوري و فناوري است، گفت:  نوآوري و ابتكار علمي در عرصه هاي توليدي كشور با كاركرد و فعاليت صنايع ارتباط متقابلي دارد.

وی افزود:  توليدات صنعتي نه تنها مي توانند مصرف داخلي را تامين كنند بلكه در عرصه جهاني نيز به صورت محصولات صادراتي موجب رشد اقتصاد داخلي مي شود.

یوسفی بیان داشت: فعاليت تجاري و اقتصادي در عرصه صنعت بهره برداري بهينه از امكانات و منابع توليدي كشور را افزايش مي دهد.

وی تاکید کرد: صنايع در كنار ديگر مولفه هاي اقتصادي مي تواند جايگاه مهمي در حمايت از توليد داخلي و رشد اقتصادي داشته باشد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان نقش و اهميت استانداردها در صنعت گفت: تضمين کيفيت به عنوان مسئله اي کليدي براي رقابت در حوزه صنعت و بقاي شرکت های تولیدی حائز اهميت است.

وی اشاره به اینکه محور اصلی تحقق تولید ملی گسترش استاندارد است، اظهار داشت: حمایت از تولید و سرمایه گذاری تنها در سایه توجه به تولید و ارائه خدمات با کیفیت و استاندارد میسر است.

یوسفی بیان داشت: استانداردسازی با کاهش ضایعات، نوسازی و توسعه فناوری، استفاده از استعدادها، ایجاد انگیزش و توجه به تغییرات می تواند راهگشای ارتقای بهره‌ وری و حمایت واقعی از تولیدات ملی باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با برنامه‌ ریزی منسجم باید زمینه تحقق تولید ملی را فراهم کرد، افزود: یکی از این راهکارها توجه به استانداردسازی محصولات است.