رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به حذف چهار نماینده آسیا در مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی گفت این تیم‌ها ابتدا باید ضعف‌های خود را شناسایی کنند و پس از آن به توانایی خود ایمان داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم‌های فوتبال آسیایی در این دوره از رقابتها در مجموع سه امتیاز کسب کردند که این موضوع نگرانی رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا را به همراه داشته است. البته تیم‌های ایران و استرالیا تا آستانه کسب نتیجه مقابل آرژانتین و هلند هم پیش رفتند.

شیخ سلمان در گفتگو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار کرد: آسیا باید نقاط ضعف خود را بشناسد اما در عین حال ما باید به توانایی‌های خودمان ایمان داشته باشیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا مصمم است تا توانایی‌ تیم‌های قاره را آزاد کند و این تنها با کار سخت، فداکاری به دست می‌آید. کنفدراسیون در تلاش است تا به طور برابر و خیلی محکم به توسعه فوتبال در تمام کشورهای قاره بپردازد.

وی افزود: فوتبال جام جهانی برای تمام تیم های آسیایی درس‌هایی به همراه داشت. تیم‌هایی آسیایی به لحاظ میانگین سنی جوان هستند و بهتر خواهند شد. اما آنچه در حال حاضر اهمیت دارد این است که یکپارچه بمانیم.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه داد: در طول زمان این را نشان داده‌ایم و دوباره می‌توانیم با بهترین تیم‌های جهان رقابت کنیم. چنانچه هر کسی تعهد کاملی از خود نشان دهد، می‌توانیم رشد کنیم و عقب ماندگی خودمان نسبت به دیگر تیم‌های جهان را جبران کنیم.

شیخ سلمان در پایان گفت: فوتبال در جا نمی‌زند و ما هم ایده‌های پیشرفت در ذهنمان داریم. می‌خواهیم کیفیت فوتبالمان را ارتقا دهیم و باید از زیرساخت ها، بعد تجاری و مدیریت شروع کنیم و امیدواریم که تاثیرات آن را در جام جهانی بعدی ببینیم.