قائم‌مقام سازمان صداوسیما رسانه ملی را تنها رسانه‌ای دانست که در مقابل تمام رسانه‌های جهان باید به رساندن صدای انقلاب اسلامی به گوش جهانیان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از برنامه سازان رسانه ملی با موضوع بسیج در سال 92، امروز شنبه هفتم تیر با حضور سردار نقدی رییس بسیج مستضعفین، حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما، علی اصغر جعفری رییس بسیج صدا و سیما و مدیران شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، برنامه سازان و اهالی رسانه برگزار شد.

30 درصد افزایش برنامه‌سازی در حوزه فرهنگ بسیج

جعفری در این مراسم بسیج را یک فرهنگ، اندیشه و افق بلند دانست که با آرمان‌های انقلاب پیوند خورده و گفت: امروز نگاه به بسیج و تحلیل آن یعنی نگاه به مردم و آرمان‌هایی که برای تعالی آن فداکاری کرده و شهید داده ایم. این آیین نامه یک حرکت سمبولیک به حساب می‌اید و تاکید خود سردار نقدی بود که در سازمان صدا و سیما برگزار شود.

وی یادآور شد: در 6 ماهه دوم سال 92، هزار و 526 ساعت برنامه در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برای تعمیق فرهنگ بسیج داشته ایم که نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش کمی‌ داشته است. همچنین سال گذشته ستاد ویژه ای با حضور معاونت‌های صدا و سیما استان‌ها سیاسی و روابط عمومی‌شکل گرفت که اثر بخش بود.

برگزاری 9 رزمایش در 9 استان به صورت همزمان

جعفری تاکید کرد: سال گذشته اتفاق بی بدیلی رخ داد و 9 رزمایش بیت المقدس بسیج در 9 استان با حضور 20 هزار بسیجی به نحوی برگزار شد که مقام معظم رهبری با هر 9 منطقه عملیاتی ارتباط داشته و امکان گفتگوی دو طرفه با فرماندهان برای ایشان فراهم بود.

رییس بسیج صدا و سیما در پایان اعلام کرد که در این مراسم از کتاب منشور بسیج که به عنوان کتاب توضیح المسائل بسیج می‌توان از آن استفاده کرد رونمایی خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام موسوی مقدم از اقدامات خوب رسانه ملی در حوزه بسیج تقدیر کرد و گفت: سازمان صدا و سیما در همه عرصه‌ها با فرهنگ بسیجی ساماندهی می‌شود و محتوای آثار نیز برگرفته از همین فرهنگ بسیجی است. فرهنگ بسیجی است که عصاره ارزش‌های اسلامی‌ و انقلابی است در حوزه تولید نیز اقداماتی صورت گرفته که به عنوان الگو و سرمشق باقی می‌ماند.

کار با اخلاص نباشد اثرگذار نخواهد بود

وی تصریح کرد: زمانی کارگردانی کار ارزشمندی انجام می‌دهد که به آن اعتقاد ندارد. برخی نویسندگان هم همینگونه هستند. بر این اساس به همین شکل در ذهن مخاطب القا می‌شود در حالی که اگر کاری با اخلاص نباشد اثرگذاری آن کاهش پیدا می‌کند. حتی در حوزه فنی هم اگر این روحیه نباشد کار به انجام می‌رسد اما وجه تمایزی نیز در آن نمی‌بینید اما وقتی در عرصه بسیج همان عملیات انجام می‌شود شکل دیگری به خود می‌گیرد و افراد هرگز کار انجام نشده ای را تصور نمی‌کنند بنابراین بهره وری افزایش پیدا کرده و اثرگذاری چند برابر می‌شود.

وی ادامه داد: چندی پیش یکی از کارگردان‌ها به من می‌گفت چندان به موضوعات انقلابی علاقه ای نداشته اما وقتی موضوع ساخت اثری در برابر یک شهید پیش آمده قصد قربت کرده در تلاش بوده حداقل برخی مسائل را رعایت کند و با وضو سر صحنه بیاید به همین دلیل هم اثر ماندگاری شکل گرفت. یکی از گوهر‌های گم شده در کشور ما مدیریت جهادی و در هشت سال دفاع مقدس به عینه تجربه شده است.

تمام رسانه‌های جهان و یک صداوسیما

قائم مقام سازمان صدا و سیما در پایان با اشاره به گفته مقام معظم رهبری نقل به مضمون اظهار کرد: ایشان فرمودند تمام رسانه‌های جهان هستند و یک صدا و سیما. رسانه ملی برای رساندن صدای انقلاب اسلامی‌باید از این ظرفیت استفاده کنند.

رونمایی از کتاب منشور بسیج

در ادامه این مراسم کتاب منشور بسیج شامل سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص بسیج رونمایی شد و جعفری، موسوی مقدم و سردار نقدی آن را امضا کردند.

در ادامه نقدی در سخنانی با بیان اینکه بعد از پیروزی اسلام شیطان با نفاق وارد عمل شد اظهار کرد: آمریکا هم پس از شکست از ایران با سلاح نفاق آمد اما هشت سال دفاع مقدس پرده از چهره آنها برداشت و رسوایشان کرد تا بدانیم اگر آنها حرف از آزادی بیان یا حقوق بشر می‌زنند چهره اصلی شان چیست. ما بهای سنگینی را برای این بیداری پرداختیم.

وی ادامه داد: شیطان در فتنه 88 نیز با چهره نفاق آمد اما امت به مرتبه ای از آزادی رسیده بود که بدون نیاز به قربانی مسیر تعالی خود را طی کند این را باید نشانه خوبی از نزدیک شدن آن رهایی بزرگ دانست.

فعالیت شبانه‌روزی برای بیداری مردم

رییس بسیج مستضعفین خطاب به اهالی رسانه ملی تاکید کرد: شما در صدا و سیما شب و روز را وقف بیدار کردن مردم می‌کنید و برادران شما در بسیج هم همین عملکرد را دارند. بنابراین این دو رسالت مشترکی با یکدیگر دارند و ما می‌توانیم در کنار هم بسیار موثرتر عمل کنیم.

نقدی ادامه داد: اخیرا در محضر رهبر انقلاب بودیم و ایشان به این نکته اشاره داشتند که برخی کشورها مجبورند در سریال سازی به افسانه سرایی بپردازند اما کشور ما اینگونه نیست. برای رسانه ای که می‌خواهد بیدارگری کند فرصت محترمی‌است تا از مضامین هشت سال دفاع مقدس استفاده کنند. بسیج نیز امروز یک فرمول نجات بخش و درمان همه دردها در دنیا است. آمریکا از این موضوع درس نگرفت و سراغ ایران آمد و حالا آن صحنه تکرار شده و به سراغ عراق آمده است.

هماهنگی بسیج و رسانه‌ملی؛ 10 برابر نتیجه‌گیری

وی متذکر شد: در حالی که بسیج شامل حضور انسان‌های مومن جامعه در همه عرصه‌هاست که برای پیشبرد تعالی مملکتشان تلاش می‌کنند. ما باید بتوانیم به سمت یک جامعه الگو پیش برویم و هماهنگی بسیج و رسانه ملی نتیجه ای افزون تر از عملکرد جداگانه شان خواهد داشت تا همگی قدم‌های بلندتری برداریم.

در پایان این مراسم از برنامه سازان برگزیده رسانه ملی در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تقدیر شد. حمید شیخ محمدی مدیر رادیو ایران، مدیر رادیو تهران و احمدپور مدیر رادیو جوان در بخش صدا تقدیر شدند. در بخش سیما نیز از بخشی زاده مدیر شبکه دو، زین العابدین مدیر شبکه سه و طلوعی مدیر شبکه جام جم قدردانی به عمل آمد. همچنین برنامه سازان شبکه‌های گوناگون رادیو و تلویزیون نیز تجلیل شدند.