آتنه فقیه نصیری که این روزها در مجموعه تلویزیونی «شمعدونی» ایفای نقش می‌کند، این سریال را شمایی از زندگی روزمره و پیشامدهای معمولی یک خانواده پرجمعیت دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، آتنه فقیه نصیری بازیگر نقش زهره در سریال «شمعدونی» درباره فضای حاکم بر این مجموعه گفت: نقش زهره ویژگی خاصی ندارد و مانند بسیاری از زنان جامعه است. به نظر من باید آن را در قالب سریال دید و درباره‌اش نظر داد. مجموعه «شعمدونی» نیز به هیچ وجه یک کار طنز نیست. بلکه دارای موقعیت‌های طنز است. بنابراین همه بازیگران بازی‌هایی کاملا رئال و واقع گرایانه از خود نشان می‌دهند.

وی درباره گروه بازیگران این سریال افزود: به نظرم تنوع خوبی در گروه بازیگران این سریال صورت گرفته است. همچنین گروه کارگردانی بسیار قوی و توانمند هستند. ضمن اینکه همه بازیگران و اعضای گروه در مسیر کار حرکت می‌کنند و هرکسی به اصطلاح ساز خودش را نمی‌زند. در واقع کل گروه بازیگران در خدمت نقش‌ها و سریال هستند.

بازیگر سریال «مدار صفردرجه» با تاکید بر فراغ بال و دقتی که در جریان تولید این سریال مورد توجه است، ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای کلید خوردن سریال تا امروز روند ساخت شمعدونی با دقت و وقت گذاشتن بر تمامی جزئیات و ریزه کاری‌ها پیش رفت. حتی زمانی که این سریال نیز به عنوان یکی از گزینه‌های پخش در ماه رمضان نیز مطرح شد، باز هم همین دقت و توجه توسط گروه به کار گرفته شد.

فقیه‌نصیری در پاسخ به اینکه آیا می‌توان «شمعدونی» را در ادامه مجموعه‌هایی دانست که سروش صحت کارگردانی کرده است یا خیر، بیان کرد: بله تقریبا به آن ژانر و سبک و سیاق نزدیک است اما به نظر من در اینجا حتی با اتفاقات جالب‌تری هم روبرو هستیم. همچنین تعداد شخصیت‌ها هم بیشتر شده است. موضوعات به روزتر است و داستان کلی آن درباره خانواده‌ای پرجمعیت است که در جریان زندگی آن‌ها اتفاقاتی از جنس اتفاقات معمول زندگی رخ می‌دهد.

وی همینطور به بازنمایی نقش زهره و میزان محوریت آن در داستان اشاره و تأکید کرد: اینطور نیست که در مقطعی از داستان یک نقش پررنگ شود و بعد از آن دوباره نقش دیگری محوریت پیدا کند. بلکه همه آدم‌های قصه به طور یکدست و متعادلی حضور دارند و به آن‌ها پرداخته می‌شود. متن این سریال هم بسیار قوی است و به مسائلی روزمره و چه بسا بسیار معمولی اشاره می‌کند. قرار نیست در این سریال با موضوع عجیب یا پیچیده‌ای روبرو باشیم. بلکه همه چیز در مسیر زندگی یک خانواده و پیشامدها و موضوعاتی است که برایشان به وجود می‌آید.

مجموعه تلویزیونی «شمعدونی» به تهیه کنندگی محسن چگینی و کارگردانی سروش صحت در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما مراحل تصویربرداری خود را سپری می‌کند.