مشهد - خبرگزاري مهر: مدير كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي گفت:‌ متوليان اصلي گفتمان هاي فرهنگي و تبليغ اسلامي مدیران فرهنگی، مردم و مبلغان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود مرويان حسيني ظهر یکشنبه در جلسه رؤساي ادارات و مسئولان سازمان‌هاي تبليغات استان خراسان رضوي با بيان اينكه سازمان تبليغات اسلامي يك نهاد اسلامي، انقلابي و مردمي است اظهار اميدواري كرد: برگزاري اين جلسات باعث تدبير، هماهنگي و تأثير گذاري هاي بيشتر در مسير اهداف و مأموريت هاي ارزشمندو مقدس سازمان تبليغات اسلامي شود.

وي با بيان اينكه معدل و مجموع فعاليت‌ها و اقدامات سازمان تبليغات اسلامي در مقايسه با گذشته آثار اجتماعي بيشتري را نشان مي‌دهد افزود:‌ امسال به دليل برنامه ريزي ها، پشتيباني‌ها و تعاملات بيشتر ارگان هاي مختلف دولتي، شاهد آمار بالاتري از پوشش اعتكاف و استقبال مردمي بوديم.

مدير كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي اعلام كرد: سازمان تبليغات اسلامي خراسان رضوي در صدر دستگاه هايي است كه بهترين و مؤثرترين فعاليت هاي آموزشي و فرهنگي را در ارتباط با نهاد مقدس خانواده دارد و اين موضوع وظيفه اين سازمان را بيشتر مي كند.

حجت الاسلام مرويان حسيني افزود: مقام معظم رهبري  در ارائه راهبردها براي تشكل هاي جوانان، اقتصاد مقاومتي، بحث حجاب و عفاف، خانواده و ساير حوزه هاي فرهنگي، اقتصادي و سياسي بر مفهوم گفتمان سازي تأكيد فراوان دارند.

وي با بيان اينكه گفتمان سازي بيشتر در ساحت اجتماعي و فرهنگي جامعه مطرح است ادامه داد:‌ اقناع افكار عمومي و مشخص شدن مسير سياست گذاري هاي فرهنگي و اجتماعي دو اتفاق مهمي است كه در فضاي گفتمان سازي به وجود مي آيد.

مدير كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي با بيان اينكه گفتمان فرهنگ، تبليغ و ترويج ديني به حوزه سازمان تبليغات اسلامي مربوط مي شود افزود:‌ ما بايد بتوانيم در فضاي كاري خود گفتمان سازي را محقق كنيم.

 وی با تاکید بر موضوع گفتمان سازی در شهرستان‌های استان گفت: برقراری تعاملات و ایجاد فضای گفتمان با سایر نهادها و مجموعه های دولتی در بدنه جامعه موجب پویایي نخبگان دینی و فرهنگی می‌شود.

حجت الاسلام مرويان حسيني با بیان اینکه باید به تبلیغ و ترویج دینی با نگاهی گفتمانی نگاه کنیم افزود: اگر بخواهیم گفتمان تبیلغ و ترویج دینی را گسترش دهیم باید در ابتدا به دنبال ایجاد فضایی اثر بخش باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی باید با ادبیات دینی و فرهنگ سازانه، طراز و جایگاه خود را بیش ازاین توسعه بخشد گفت: باید با ایجاد ارتباطات راهبردی و به کارگیری ایده ها و اندیشه های نو در تحکیم وتثبیت مسیر رسیدن به اهداف سازمان بیشتر تلاش کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اهمیت مراودات سازمان های تبلیغات با سایر ارگان های موثر گفت: باید با اطلاع رسانی به موقع تعاملی پویا و موثر در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان لزوم مدیریت محیط تعاملی ادامه داد: در چنین محیطی سازمان تبلیغات می تواند بخش زیادی از مسائل، توانمندی ها خلا ها و مشکلات را به کمک دیگران حل کرده و گفتمان تبلیغ و ترویج اسلامی را گسترش دهد.

وی با بیان اهمیت نظارت در برپایی همایش ها جهت برقراری گفتمان های تبلیغ و ترویج اسلامی گفت: متولیان اصلی این گفتمان مردم و مبلغان وائمه جماعات و هیئت های مذهبی و مداحان و مدیران فرهنگی هستند.