بوشهر - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان بوشهر بر لزوم توسعه فضای سبز و ساخت مراکز بهداشتی درمانی در محلات جنوبی بوشهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ابراهیمی ظهر دوشنبه در نشست اعضای شورای شهر بوشهر به نقش بسیار مهم شوراها در حل مشکلات مردم اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های شورایاران و معتمدین محلی می‌توان یکی از ابزارهای مناسب برای کمک به شورا برای حل مشکلات مردم باشد.

وی با اشاره به وضعیت نامشخص مناطق هلیله و بندرگاه در مجاورت نیروگاه اتمی بوشهر، ادامه داد: وعده‌های بسیار زیادی در این زمینه داده شده است ولی این مناطق هنوز در بلاتکلیفی هستند و برخی از بخش‌هایاین مناطق از امکانات لازم برخوردار نیست.

فرماندار شهرستان بوشهر ادامه داد: یکی از مواردی که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، مقابله با گرانی است که این روزها به وضوح در بوشهر مشاهده می‌شود و قیمت ها در بوشهر به نسبت دیگر شهرها بالاتر است و کسبه و بازاریان نیز باید انصاف داشته باشند تا به مردم فشار وارد نشود.

لزوم ساماندهی میدان میوه و تره‌بار بوشهر

وی خواستار افزایش نظارت‌ها در این زمینه شد و بیان داشت: ساماندهی میدان میوه و تره‌بار بوشهر باید در دستور کار قرار بگیرد و به زودی شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن باشیم.

ابراهیمی خواستار استفاده از بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف شد و اضافه کرد: فعال شدن بخش خصوصی باعث می‌شود تا مشکلات مردم کاهش یابد و باید از ظرفیت این بخش بیشتر استفاده شود.

وی به اعتبارات 57 میلیارد تومانی شهرداری بوشهر در سال جاری اشاره کرد و گفت: از 200 پروژه بوشهر پیمانکاران 82 پروژه آن مطالبات معوقه دارند که باید برای پرداخت مطالبات انها تلاش شود.

فرماندار شهرستان بوشهر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ساخت شناگاه‌های مناسب در شهر بوشهر، بیان داشت: ورود فاضلاب به ساحل بوشهر باعث شده تا در برخی مناطق امکان شنا وجود نداشته باشد و باید راهکاری مناسب در این زمینه اتخاذ شود.

اختصاص 100 میلیون اعتبار برای پلاژ بانوان در بوشهر

وی از اختصاص 100 میلیون اعتبار برای پلاژ بانوان در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: 450 میلیون نیز برای احداث پلاژ آقایان تامین اعتبار شده است که پس از مکان‌یابی نسبت به ساخت آن اقدام خواهد شد.

ابراهیمی در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در بوشهر، اضافه کرد: در حال حاضر هتل آبرومندانه‌ای در بوشهر وجود ندارد و باید با مشارکت بخش خصوصی در این زمینه اقدام شود.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری نقش بسیار مهمی در اشتغال دارد و بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که باید در زمینه گردشگری فعال شود تا هم شاهد اشتغال و هم درامدزایی مناسبی در این زمینه باشیم.

لزوم رعایت عدالت در توسعه امکانات در مناطق مختلف شهر بوشهر

فرماندار شهرستان بوشهر بر لزوم رعایت عدالت در توسعه امکانات در مناطق مختلف شهر بوشهر تاکید کرد و افزود: مشکلات محلات جنوبی بوشهر باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد و حل شود.

وی ادامه داد: در محلات جنوبی شهر بوشهر باید توسعه فضای سبز در دستور کار قرار بگیرد و مراکز بهداشتی درمانی نیز درا ین مناطق ساخته شود تا مردم این مناطق از ان بهره‌مند شوند.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به مضرات بالای قلیان و هشدارهای کارشناسان در این زمینه اشاره کرد و گفت: در برخی از پارک‌ها شاهد عرضه قلیان هستیم که مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند و ساماندهی مناسبی درا ین زمینه باید صورت بگیرد.