با آغاز به کار ستاد اجرایی بخش مسابقه فیلم نامه نویسی با مدیریت اسدالله اعلایی، مقررات کامل پنجمین دوره مسابقه فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان تدوین و رسما اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با توجه به اهمیت فیلمنامه در تولید آثار سینمایی، پنجمین دوره مسابقه قصه، طرح و فیلمنامه نویسی سینمای کودک و نوجوان را در بخش های تالیفی و اقتباسی برگزار می‌کند.

رویکرد اصلی این مسابقه توجه به مولفه های بومی (اسلامی ــ ایرانی) با تکیه بر افسانه ها، قصه ها و فرهنگ عامه و تقویت فضاهای فانتزی و تخیلی در سینمای کودک و نوجوان است.

مقررات حضور در این بخش از جشنواره فیلم کودک و نوجوان به این شرح است:

1- تکمیل و تحویل یا ارسال فرم تقاضا به دبیرخانه مسابقه تهران: خیابان سی‌تیر، شماره 59، بنیاد سینمایی فارابی – بخش فرهنگی و یا مراجعه به سایت www.icff.ir  و تکمیل نمونه فرم

(الف) تحویل یا ارسال 3 نسخه از قصه، طرح یا فیلمنامه‌ بلند سینمایی، تایپ شده با فونت 14، قلم نازنین بر یک روی برگه کاغذ A4، صحافی شده با طلق و شیرازه یا به صورت سیمی و یا به صورت PDF (قصه و طرح‌ها از 10 صفحه و فیلمنامه از 50 صفحه20 سطری کمتر نباشد)

ب) به صاحبان آثار ثبت شده در دبیرخانه جشنواره، کد رهگیری ارائه می شود.

ج) تحویل یا ارسال 3 نسخه خلاصه‌ یک صفحه‌ای از قصه، طرح یا فیلمنامه

د) تحویل یا ارسال قصه، طرح یا فیلمنامه و خلاصه یک صفحه‌ای هر کدام  بر روی CD

2- قصه، طرح و فیلمنامه ای می تواند در مسابقه شرکت کند که قبلا بر اساس آن فیلمی ساخته نشده باشد.

3- برای قصه، طرح و فیلمنامه اقتباسی ذکر نام اثر اصلی، نویسنده و مترجم آن ذیل نام انتخابی اثر ارائه شده ضروری است و متقاضی شرکت در مسابقه باید موافقت کتبی صاحب حقیقی یا حقوقی اثر اصلی را به فرم تقاضا پیوست کند.

4- دبیرخانه، تا پایان جشنواره صیانت از حقوق مادی و معنوی صاحبان آثار ثبت شده را تضمین می‌کند.

5- مسئولیت پاسخگویی به هرگونه ادعای افراد حقیقی یا حقوقی در زمینه مالکیت آثارارائه شده، بر عهده امضاء کننده فرم شرکت در مسابقه خواهد بود.

6- به قصه، طرح و فیلمنامه برگزیده ای که توسط چند نویسنده تألیف شده باشد فقط یک جایزه تعلق خواهد گرفت.

7- نسخه های مختلف آثار ارسالی عودت داده نخواهد شد.

8- مسئولیت خسارات ناشی از ارسال آثار، بر عهده دبیرخانه مسابقه نیست.

9- متقاضیانی که فرم تکمیل شده تقاضای شرکت در مسابقه، تعداد نسخه های خواسته شده و CD مربوطه را به طور ناقص تحویل یا ارسال نمایند، قصه، طرح و فیلمنامه هایشان مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

10- تصمیم نهایی درمورد نکات غیرقابل پیش بینی در مقررات برعهده دبیر جشنواره خواهد بود.

11- پایان مهلت ارائه آثار 29/5/93 است.

بنیاد سینمایی فارابی، علاوه بر اهدای جوایز نقدی به صاحبان آثار برگزیده، بر اساس اولویت‌های فرهنگی خود و شرایط تولید سینمای ایران از ساخت آثار برگزیده حمایت خواهد کرد.