مسئولان کمیته جوانان رایزنی‌هایی را با مسئولان فدراسیون تایلند برای اعزام تیم فوتبال نوجوانان ایران جهت برگزاری اردوی آماده‌سازی در کشور انجام دادند.

رسول دانشجو در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت تیم فوتبال نوجوانان ایران، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: تیم فوتبال نوجوانان ایران مرحله جدید از اردوی آماده‌سازی از روز 18 الی 21 تیرماه در کمپ تیم‌های ملی تهران برگزار می‌شود.

وی در خصوص لغو سفر تیم نوجوانان به قزاقستان افزود: 48 ساعت مانده به سفر تیم نوجوانان به قزاقستان، مسئولان این کشور به ما اطلاع دادند که حضور ایران به این رقابتها منتفی است. درحالیکه بلیت تهیه سفر به قزاقستان را هم تهیه کردیم، به شکلی عجیب این سفر لغو شد.

سرپرست کمیته جوانان با بیان اینکه حتی سفیر ایران در قزاقستان هم یک روز پیگیر کارهای تیم نوجوانان ایران بود، همچنین تاکید کرد: به خاطر این اتفاق، اعتراضی به رئیس فدراسیون قزاقستان ارائه کردیم که آنها هم در نامه‌ای از ما عذرخواهی کردند. همچنین اعلام کردند سال آینده از تیم ایران برای حضور در این مسابقات دعوت خواهد شد.

دانشجو همچنین تصریح کرد: به نظر می‌رسد به خاطر انصراف چین، ایران را هم از حضور در این رقابتها کنار گذاشتند تا مسابقات با حضور 6 تیم برگزار شود. حضور در تورنمنت قزاقستان فرصت خوبی برای آماده‌سازی نوجوانان بود زیرا در آنجا با تیم اسپانیا هم دیدار می‌کردند که به خاطر اقدام غیر منتظره مسئولان این کشور، فرصت حضور در این تورنمنت از دست رفت.

وی در مورد برنامه‌های آینده تیم فوتبال نوجوانان هم یادآور شد: با مسئولان فدراسیون تایلند رایزنی کردیم تا تیم نوجوانان اردویی آماده‌سازی را در این کشور برگزار کند. در کنار انجام اردوی آماده‌سازی، قرار است تیم نوجوانان 2 بازی تدارکاتی را هم در زمین محل دیدارهای خود در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا برگزار کند. اتفاقی که می‌تواند به سود این تیم از نظر شناخت وضعیت زمین ورزشگاه و آب و هوای محل برگزاری رقابتها باشد.

سرپرست کمیته جوانان همچنین گفت: تیم نوجوانان پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، اردوهایی را در شهرهای شمالی و یا جزیره کیش برگزار می‌کند تا بازیکنان تمرینات خود را در شرایط آب و هوایی که با تایلند یکسان است، پیگیری کنند.

شانزدهمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی نوجوانان 2015 - شیلی از 15 تا 29 شهریورماه در تایلند برگزار می‌شود که شاگردان مصطفی قنبرپور برای تکرار موفقیت‌های سال‌های اخیر در رده نوجوانان و جهانی شدن، در مرحله گروهی باید به مصاف تیم‌های قطر، عربستان و سوریه بروند.