بجنورد - خبرگزاری مهر: نخستین نشست کمیته ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی خراسان شمالی در سال جاری با محوریت عملیاتی کردن مفاد سند ترویج کسب روی حلال از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنج شنبه نخستین نشست کمیته ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی خراسان شمالی با عاملیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان با محور راهکارهای عملیاتی کردن مفاد سند کسب روزی حلال برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این نشست که با حضور اعضای کمیته ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی در محل اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد؛ با تبریک فرا رسدین ماه مبارک رمضان، به بیان توضیحاتی در خصوص تدوین سند کسب روزی حلال و راهکارهای اجرای آن در استان پرداخت.

حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو با اشاره به نقش هدایتی و آموزشی دستگاههای فرهنگی و اجرایی در ترویج  فرهنگ روزی حلال، عملکرد این دستگاه ها در اجرای سند کسب روزی حلال را بسیار مهم دانست و افزود: باید در این راستا فرهنگ کسب روزی حلال در بین کارکنان، موسسات وابسته و  اقشار تحت پوشش دستگاه ها و نهادها ترویج شود.

وی از نمایندگان دستگاه ها و نهادهای مختلف خراسان شمالی خواست تا جهت عملیاتی کردن سند کسب روزی حلال در جامعه عزم جدی داشته و با استفاده از ظرفیت های بین دستگاهی و بین بخشی ماموریت های محوله را اجرایی کنند.

حجت الاسلام ایزانلو همچنین در خصوص کمیته ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی، شرح وظایف، راهبردها و سیاستها و... نحوه تدوین سند، ترکیب اعضاء کمیته و...توضیحاتی ارائه کرد و از اعضای این کمیته خواست تا در اجرای وظایف محوله جدیت بیشتری داشته باشند.

سند و برنامه ترویج فرهنگ کسب روزی حلال در خراسان شمالی اردیبهشت ماه امسال از سوی سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی برای اجرایی شدن، به تمام دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شد.

این سند و برنامه جامع به همت کارگروه علمی مشورتی شورا و اداره کل تبلیغات اسلامی استان تدوین و در چهل و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب رسیده بود.