تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران فردا و در اولین روز از رقابتهای جهانی، به مصاف تیم ملی اسپانیا می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر فردا، شنبه ساعت 17:45  به وقت محلی، برابر تیم اسپانیا به میدان می‌روند.

پس از این دیدار تیم ایران روزهای یکشنبه و دوشنبه، به ترتیب به مصاف هلند و ژاپن خواهد رفت.

در رقابتهای جهانی بسکتبال با ویلچر، 16 تیم در قالب 4 گروه به مصاف هم می‎روند. در پایان رقابتهای گروهی، از هر گروه سه تیم به مرحله بعد راه می‌یابند و در این مرحله سه تیم اول گروه های A و  B در یک گروه قرار می‌گیرند و سه تیم اول گروه‌های C و D نیز در یک گروه دیگر و بدین ترتیب رقابتهای مرحله بعد انجام می‌شود.

 گروهبندی رقابتهای جهانی به این شرح است:

گروه A: انگلستان، مکزیک، کره جنوبی، آرژانتین

گروه B: ایران ، هلند، اسپانیا، ژاپن

گروه C: ترکیه، الجزایر، کلمبیا، آمریکا

گروه D: آلمان، سوئد، استرالیا، ایتالیا

رقابتهای جهانی بسکتبال با ویلچر 2014 از فردا در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار خواهد شد.

عباس آقا کوچکی، سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر، در خصوص این رقابتها گفت: تیم‌های شرکت کننده در مسابقات جهانی با آمادگی کامل آمده‌اند و سرمایه گذاری بسیار زیادی انجام داده اند، به عنوان مثال تیم اسپانیا که هم در تورنمنت تدارکاتی و هم در مسابقات اصلی رقیب ماست، بیش از 30 دیدار تدارکاتی با تیم‌های مختلف برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که ایران پس از مدت‌ها دوری از میادین جهانی به این مسابقات آمده است و حتی پیش از دوران محرومیت نیز تجربه حضور در مسابقات جهانی را نداشت و این برای اولین بار است که سهمیه شرکت در رقابت‌های جهانی را به دست آورده ایم. بنابراین باید سطح انتظارات از تیم ملی در سطح متعادلی باشد، البته ما تمام توان خود را به کار می‌گیرم که در اولین تجربه جهانی، حضوری شایسته داشته باشیم،