رشت – خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: تبلیغ در فرهنگ دینی باید همزمان با مقتضیات زمان از نوآوری مناسبی برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جمال یاری پیش از ظهر شنبه در نشست نقش انقلاب اسلامی در تحول بنیادین شیوه های تبلیغ دینی افزود: حاکمیت بخشی ارزش ها و تقویت باورهای دینی و انقلابی اگر امروز بیش از سه دهه قبل نباشد به یقین کمتر از آن هم نیست.

وی همچنین اظهارداشت: تبلیغ در فرهنگ دینی باید همزمان با مقتضیات زمان از نوآوری خوبی هم برخوردار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: انبيا و اولياي الهي با تبليغ دين و ارزش‌ هاي ديني هدايت و سعادت انسان را به ارمغان آورده‌اند.

وی افزود: در دين اسلام امر تبليغ از جايگاه بسيار والايي برخوردار است به گونه‌اي كه اساسي‌ ترين وظيفه‌ انبيا در قرآن، تبليغ دانسته شده است.

یاری تصریح کرد: در پرتو تبليغ دين، فطرت سعادت‌ خواه بشر، بيدار شده و معارف و ارزش‌ هاي ديني در سرتاسر عالم گسترش مي‌ يابد.

وی در ادامه با بیان اینکه منبر سنگر تبلیغی موثر دین مبین اسلام است، گفت: منبر و خطابه از نوع تبليغ چهره به چهره است و هيچ رسانه اي جاي این مهم را پر نمي‏ کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان افزود: تاثير  منبر و خطابه عميق و گدازنده، درازمدت و پردامنه و در جان مخاطبان نفوذ مي‏ کند و آنان را دگرگون مي‏ سازد. 

وی تصریح کرد: تبليغ دين اسلام ، تبليغ اوامر و فرامين الهي و دعوت به سوي خداست و دعوت به سوي فلاح و رستگاري جوامع اسلامي و بالاخره دعوت به تمام خيرهاست.

یاری یادآورشد: همچنين با نگاهي به ميزان ناهنجاري هاي فرهنگي و اجتماعي جامعه مي توان به نقش تبليغ دين اسلام در اصلاح منکرات و تعميق باورهاي ديني پي برد.