اسلامشهر - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اسلامشهر با تاکید بر ضرورت کیفی سازی برنامه های اوقات فراغت گفت: شهرداری اسلامشهر به عنوان یکی از دستگاه های متولی این برنامه، به دنبال رشد مهارتی و اخلاقی نسل جوان در تعطیلات تابستان است.

مهدی سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه اگر اوقات فراغت در مجاری صحیح به كار گرفته شود، موجب نشاط و مایه نیرومندی در همه فعالیت های نوجوانان و جوانان می شود اظهار داشت: برنامه های فراغتی سالم موجب سلامت روانی و اخلاقی و دینی آنها شده و به تبع آن پایه های سعادت فرد، خانواده و جامعه را مستحکم می کند.

وی افزود: توجه نکردن به این مقوله در برنامه های اوقات فراغت و روی آوردن نوجونان به كارهای نادرست، خطرات بزرگ و مفاسد غیر قابل جبرانی را به بار می آورد، جوانان و نوجوانان ما در مقایسه با اغلب کشورها، از تعطیلات طولانی تری برخوردارند و از این رو پاسخ دادن به نیازهای این قشر از جنبه اخلاقی و تربیتی حائز اهمیت است.

تقارن ایام تابستان با ماه رمضان، فرصتی برای خودسازی نسل جوان است

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان تاکید کرد: در این ماه لحظه های عبادت و نیایش با معبود نیز قسمتی از اوقات فراغت نوجونان و جوانان است که باید با جهت دهی مناسب، از این فرصت یک ماهه برای رشد معنوی آنها استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اسلامشهر با اعلام اینکه اوقات فراغت در شهرستان متولیان متعددی دارد، گفت: شهرداری نیز به عنوان یکی از متولیان این امر برای تابستان دانش‌آموزان که اصلی ترین اوقات فراغت آنها محسوب می شود برنامه‌ریزی‌ مناسبی انجام داده است.

آموزش مهارتهای فوتبالی به 250 نوجوان در آکادمی فوتبال اسلامشهر

این مسئول ورزش را یكی از روش های مناسب گذران اوقات فراغت در تمام دوران زندگی به ویژه دوران نوجوانی برشمرد و متذکر شد: هر سال بخش زیادی از فعالیت‌ها و برنامه‌های اوقات فراغت این سازمان مربوط به برنامه‌های ورزشی است.

سلیمی مهمترین برنامه ورزشی سازمان را تشکیل آکادمی فوتبال شهرداری عنوان کرد و گفت: این آکادمی با مربیگری پایان رأفت و  مهدی حسینی نسب از بازیکنان سابق تیم پیروزی آغاز به کار کرده است و در طول تابستان به 250 نوجوان 7 تا 15 ساله مهارت های فوتبالی را آموزش می دهد.

وی تاکید کرد: سایر کلاس های ورزشی نیز شامل فوتسال، هندبال، کشتی، تکواندو، والیبال، بسکتبال، کاراته، جودو، ژیمناستیک، ووشو تنیس روی میز و آمادگی جسمانی نیز زیر نظر مربیان مجرب اسلامشهری در مجموعه های ورزشی این سازمان در حال برگزاری است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی در مراکز فرهنگی سازمان نیز گفت: در فرهنگسرای جوان و خانه های فرهنگ شهید ندایی، توحید و فدک نیز علی رغم مشکلات و فضاهای آموزشی محدود، کلاس های متنوع و با کیفیتی در رشته های روخوانی قرآن، طراحی، نقاشی، رایانه، زبان انگلیسی، خوشنویسی، خیاطی، معرق، سفال، سفره آرائی، بافتنی، فوریتهای پزشکی، تفسیر موضوعی نهج البلاغه، آموزه های قرآنی، معارف و اندیشه های اسلامی، رباتیک، نجوم و... در حال برگزاری است.