امیر کاظمی بازیگر سریال ‌«شمعدونی‌» معتقد است متن این سریال روی کاغذ هم قابلیت‌های کمیک زیادی دارد و بر کمدی موقعیت استوار است.

امیر کاظمی بازیگر نقش سعید در «شمعدونی‌» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی‌های نقش خود در این سریال توضیح داد: سعید پسری عصیانگر است و به خاطر شرایط سنی‌اش مدام به رشته‌های مختلف سرک می‌کشد و از این شاخه به آن شاخه می‌پرد. دوران سربازی‌اش به پایان رسیده و حالا بیکار است و هرجا سرمی‌زند کار مناسبی پیدا نمی‌کند. همین باعث می‌شود او به سراغ بحث‌های خودشناسی برود.

وی ادامه داد: در حالی که دریافت و باور او از این بحث‌ها سطحی است و تنها به شنیده‌هایش اکتفا می‌کند و دست به کارهایی می‌زند که از پایه غلط است. همین مساله اتفاقات خنده‌دار و موقعیت‌های کمیکی را در داستان رقم می‌زند.

بازیگر سریال ‌«وضعیت سفید‌» درباره فیلمنامه سریال جدیدش اظهار کرد: متن این سریال بسیار قوی است. من پیش از این اگر یک بازیگر می‌گفت فیلمنامه‌ای را خواندم و خندیدم باورم نمی‌شد و می‌گفتم چطور وقتی یک موقعیت خلق نشده است روی کاغذ خنده‌دار به نظر می‌رسد اما واقعا در «شمعدونی» برای خود من این اتفاق افتاد.

وی تأکید کرد: کمدی یعنی وقتی متن را می‌خوانی برای خودت جذابیت داشته باشد و این به خاطر هوشمندی نویسندگان سریال است.

کاظمی یادآور شد: این در حالی است که خود من اعتقاد دارم کمدی موقعیت کار کردن بسیار سخت‌تر از کمدی کلامی است. زیرا موقعیت در کمدی نوع اول چیده می‌شود اما بازی‌ها رئال و جدی است و به هیچ وجه به سمت لودگی نمی‌رود.

بازیگر مهمان سریال «هفت سنگ» در پایان گفت: در واقع وقتی موقعیت‌ها در تضاد با زندگی روزمره قرار می‌گیرد، خنده دار و شیرین به نظر می‌آید. درست مثل این است که یک پروفسور هنگام راه رفتن در خیابان زمین بخورد و این موقعیت خنده‌دارتر از افتادن همین اتفاق برای یک فرد عادی است.

«شمعدونی» به تهیه کنندگی محسن چگینی و کارگردانی سروش صحت اکنون در حال تصویربرداری است تا پس از ماه مبارک رمضان و بعد از سریال «هفت سنگ» به صورت پنج شب در هفته از شبکه سه سیما روی آنتن برود.