رییس کمیسیون برنامه و بودجه و رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران، از مهم ترین پروژه های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بازدید که مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس امام مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و چند تن از مدیران و کارشناسان، نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران را همراهی می کردند؛ از پروژه های میدان فتح، کاروانسرای سنگی ۱ و ۲، تونل حکیم و … بازدید میدانی انجام شد.

علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه در بازدید از کارگاه ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) به سمت غرب در میدان فتح، بر ضرورت حفظ درختان پادگان جی تاکید کرد و از مدیران شهرداری تهران خواست بر اساس طرح جامع پادگان جی، دسترسی مناسبی برای شهروندان به این فضای سبز ایجاد کنند.

مهم ترین موضوعی که در بازدید از پروژه های کاروانسرای سنگی ۱ و ۲ مورد تاکید رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران قرار گرفت؛ رفع معارضین ملکی بود. احمد دنیامالی در این باره اظهار داشت: پروژه های کاروانسرای سنگی باید با پروژه تونل حکیم یکپارچه دیده شوند و معارضین آن رفع شود.

در مسیر بازدید از این پروژه، مازیار حسینی با اشاره به اینکه این پروژه جنوب بزرگراه یادگار امام(ره) را از بن بست خارج می کند یادآور شد: ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) به سمت غرب، با عبور از درون پادگان جی، با بزرگراه آیت الله سعیدی در میدان فتح متقاطع شده و به سمت بزرگراه شهید لشکری می رود.

تونل حکیم که در ضلع جنوب غربی دریاچه شهدای خلیج فارس قرار گرفته و ادامه بزرگراه حکیم از محدوده بزرگراه آزادگان را به کاروانسرای سنگی و بزرگراه تهران کرج متصل می کند؛ بخش دیگری از این بازدید بود.

علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه در این بازدید بر ضرورت کاهش هزینه های پروژه با حفظ کیفیت و دقت تاکید کرد و گفت: مدیریت شهری با ساخت تونل های نیایش و توحید در موضوع تونل سازی به دانش و تجربه کافی رسیده است و حالا باید نتایج آن را در ساخت تونل هایی مثل تونل حکیم به کار گیرد.

وی تصریح کرد: استفاده از هواکش های مناسب برای تونل حکیم و بهره برداری از فاز اول این پروژه تا محدوده ایران خودرو به منظور کاهش ترافیک محور تهران کرج ضروری است.

دنیامالی نیز با اشاره به اینکه این چهارمین بازدیدش از این پروژه است؛ توضیح داد: تملک و توافقات باید هر جه سریعتر به اتمام برسد تا بر سرعت پیشرفت پروژه ها افزوده شود.