اراک- خبرگزاری مهر: معاون توسعه داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از تهیه سند راهبردی فرش دستباف استان خبر داد و گفت: براساس این سند برنامه ها، نقاط ضعف و قوت و نیاز سنجی های فرش دستباف در یک دوره کوتاه مدت و بلند مدت شناسایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله صدیقی ظهر شنبه در نشست اعضای کمیته فرش استان افزود:  بر اساس این سند چشم‌انداز فرش در استان مرکزی مشخص می‌شود تا برنامه هایی برای ارتقای سطح فرش دستباف در استان ارائه شود.

وی گفت: برگزاری دوره های اموزشی بلند مدت و کوتاه مدت فرش دستباف از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مصوب شد 18 دوره اموزش به بافی، چهار دوره اموزش اشتغال و یک دوره طرح و نقشه تا پایان تیر ماه در استان برگزار شود.

صدیقی گفت: دراین دوره های آموزشی 13 هزار و 824 نفر ساعت در دوره آموزشی آموزش و اشتغال و 17 هزار و 280 نفر ساعت در دوره آموزشی به بافی آموزشهای لازم را فرا می گیرند.

وضعیت ازمون و بیمه قالیبافان در سالجاری در روند انتخابات شورای فنی فرش دستباف از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست مقرر شدتا کمیته کارگروهی  برای بررسی مسائل و مشکلات این سند تشکیل تا با رفع نواقص موجود سند راهبردی فرش استان به تدوین برسد و برای اجرا و تخصیص اعتبارات به استانداری ارسال شود.

15 هزار بافنده فرش در استان فعالیت دارند که سالانه 15 هزار مترمربع فرش تولید می کنند.