زاهدان-خبرگزاری مهر، جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دام‌های موجود در سیستان و بلوچستان به منظور تشخیص و تفکیک از دام‌های قاچاق و همچنین نظارت بر سلامت آنها نیازمند داشتن شناسنامه هستند.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد محبی ظهر دوشنبه در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز در استانداری با بیان اینکه یکی از راه‌های برخورد با دام قاچاق شناسایی و تفکیک دام‌های بومی از غیر بومی است اظهار داشت: تشخیص دام‌های بومی با غیر بومی و قاچاق برای ماموران انتظامی و قضایی سخت است و لذا به منظور کنترل و همچنین برخورد با دام های قاچاق باید دام‌های استان دارای شناسنامه باشند.

وی با تاکید بر پلاک گذاری دام‌ها اظهار داشت: در حال حاضر ملاک تشخیص دام قاچاق و غیر قاچاق مجوز صادره از طرف سازمان دامپزشکی است و هر دامی که دارای مجور حمل از این سازمان نباشد غیر قانونی و قاچاق شناخته می شود.

وی ادامه داد: دام های استان نیاز به پلاک کوبی و پلاک گذاری دارند و در این راستا دامداران و کشاورزان نیز از این طرح استقبال می کنند.

23 هزار راس دام  وارد قرنطینه های سیستان و بلوچستان شد

وی همچنین از واردات 23 هزار و 809 راس دام سنگین در سه ماهه ابتدای سال جاری به قرنطینه های استان خبر داد.

محبی اظهار داشت: در 3 ماهه ابتدای سال جاری مجوز واردات تعداد 37 هزار و 282 راس دام از طرف جهاد کشاورزی صادر شدکه از این تعداد 23 هزار و 809 راس دام سنگین از جمله گاو وارد قرنطینه های دامی شده است.

وی با اشاره به اینکه واردات شتر به سیستان و بلوچستان ممنوع اعلام شده است افزود: پیش از اعلام این بخشنامه و ممنوعیت قانونی اجازه واردات تعداد یک هزار و 538 نفر شتر توسط جهاد کشاورزی صادر شد که از این تعداد نیز 428 نفر شتر در این مدت وارد استان شده است.