خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از پیشرفت 15 درصدی تالار مرکزی خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اسماعیلیان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص اعتباری در قالب سفر اخیر هیئت دولت به لرستان برای تکمیل پروژه تالار مرکزی اظهار داشت: در این سفر مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه تالار مرکزی لرستان در نظر گرفته شد.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی این پروژه بیان داشت: هم اکنون این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 15 درصد است.

حجت الاسلام اسماعیلیان ادامه داد: با وجود پیشرفت فیزیکی پایین این پروژه هیئت دولت برای تکمیل آن پنج میلیارد تومان اعتبار را پیش بینی کرده است چرا که با توجه به سیاستهای هیئت دولت پروژه هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی باشند اعتبار برای تکمیل آنها اختصاص می دهد تا طی امسال و سال آینده به بهره برداری برسند.

مدیر کل فرهنگ و اشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر ضرورت تکمیل این پروژه در استان عنوان کرد: با توجه به کمبود زیرساختهای فرهنگی در استان هیئت دولت در سفر اخیر خود به لرستان این میزان اعتبار را برای تکمیل این پروژه اختصاص داده است.

بنابر این گزارش مرکز استان لرستان در حالی همچنان از زیرساختهای فرهنگی و هنری رنج می برد که پروژه تالار مرکزی شهر خرم آباد به عنوان پروژه ای حیاتی همچنان روند کندی دارد.

در حال حاضر خرم آباد به عنوان مرکز استان لرستان یک تالار بزرگ برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری ندارد تا این وضعیت بارها مورد انتقاد فعالان این حوزه و هنرمندان لرستانی قرار گیرد.

این وضعیت در حالیست که پروژه تالار مرکزی شهر خرم آباد که مصوبه سفر دور دوم هیئت دولت به لرستان است طی پنج سال گذشته درجا زده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

مطابق مصوبه هیئت دولت قرار بود پروژه تالار مرکزی خرم آباد در سال 87 آغاز و در سال 90 به پایان برسد در حالیکه این پروژه زیرساختی تازه از سال 90 آغاز شد و مطابق اعلام نظر مسئولان قرار بود تا سال 93 به بهره برداری برسد؛ موضوعی که تاکنون محقق نشده است.