مدیر مرکز سیما فیلم در مراسم معرفی سریال شهید تهرانی مقدم از پخش «کابوس نتانیاهو» در سال 95 خبر داد، معاون فرهنگی سپاه بر لزوم رویکرد جوانانه این سریال تأکید کرد و همسر شهید نیز یک تقاضا از عوامل سریال داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز سه‌شنبه 17 تیر آیین معرفی سریال شهید حسن تهرانی مقدم با حضور حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه پاسداران اسلامی، محمدرضا معصوم زادگان مدیر سیما فیلم، مجید زین العابدین مدیر شبکه سه، خانواده شهید تهرانی مقدم، تاجبخش فنائیان سرپرست تیم نگارش، محمود رضوی تهیه کننده و پرویز شیخ طادی کارگردان در ساختمان معاونت سیما برگزار شد.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای ساخت «کابوس نتانیاهو»

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای ساخت مجموعه تلویزیونی «کابوس نتانیاهو» بین معاونت فرهنگی سپاه، مرکز سیما فیلم و شبکه سه امضا شد.

معاون فرهنگی سپاه در این مراسم بر لزوم رویکرد جوانانه این سریال تأکید کرد و گفت: این اثر چون از شبکه سه پخش می‌شود، باید جوانانه باشد. تهرانی‌مقدم در زمان حیات شناخته نشده بود و اولویت ما این است که او به جوانان شناسانده شود.

لزوم رویکرد جوانانه در سریال تهرانی‌مقدم

وی افزود: شهید تهرانی مقدم شخصیتی چند وجهی داشت. اولین ویژگی او این بود که تنها سردار بزرگ جنگ بود که آن سالها به شهادت نرسیده بود. وی یک نابغه موشکی و دانشمند برجسته علمی بود. آدم با اخلاقی هم بود.

مقدم‌فر تهرانی‌مقدم را یک اسطوره بزرگی دانست و تأکید کرد: او اهل تجهد و نماز شب و مانوس با اهل خانواده و فردی بسیار عاطفی بود. او همچنین یک ورزشکار، کوهنورد و فوتبالیست بود و زیردست‌هایش به او عشق می‌ورزیدند. در نظام کاری او بروکراسی جایی نداشت و اهل تحقیق و مدیریت جهادی بود.

سرداری که هم کوهنورد بود هم فوتبالیست اما شناخته شده نیست

معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه تهرانی‌مقدم پدر و همسری بی نظیر بود، تصریح کرد: ما در کشور چنین شخصیت‌هایی کمتر داریم اما متاسفانه همین افراد نیز شناخته شده نیستند و الزامی است که این شخصیت را جوانان بیشتر بشناسند. بنابراین هنرمندان باید سنگ تمام بگذارند.

در ادامه زین العابدین نیز اظهار امیدواری کرد «کابوس نتانیاهو» اثری فاخر مثل «مختارنامه» شود و به تاثیر گذاری آن باشد. تا شخصیت یک فرد امروزی یعنی یکی از سرداران دفاع مقدس را به بهترین شکل معرفی کند.

پخش «کابوس نتانیاهو» در سال 95

معصوم زادگان نیز ساخت این سریال در سیما فیلم را افتخار بزرگی برای این مرکز دانست و اعلام کرد: حال که در کنار سایر آثار الف ویژه، نگارش «کابوس نتانیاهو» آغاز شده تلاش می‌کنیم مراحل تولید آن را نیز از همین حالا شروع کنیم تا این سریال ابتدای سال 95 پخش شود.

فنائیان نیز در بخشی از این مراسم گفت: من هم مثل خیلی‌های دیگر شناختی از شهید تهرانی مقدم نداشتم اما حالا آرزو دارم به ساخت این سریال کمک کنم تا شخصیت این شهید به همه شناسانده شود. او جانانه زندگی کرد و دیوار مرتفع دفاعی را دور کشور ایجاد کرده بود. این نابغه موشکی نه در نه در جهت جنگ بلکه در جهت دفاع و برقراری امنیت اجتماعی تلاش می‌کرد و ما در مراحل تحقیق به ابعاد مختلف زندگی او پی بردیم.

تقاضای همسر شهید از عوامل سریال

در پایان این مراسم الهام حیدری همسر شهید تهرانی‌مقدم ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان و هنرمندان اظهار کرد: از هنرمندان خواهش و تقاضا دارم همان اخلاصی را که در شخصیت همسر من بود در مسیر ساخت سریال در خود داشته باشند.