پردیس - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استاندار تهران از تکمیل تصفیه خانه فاضلاب پردیس تا دو سال دیگر و افتتاح دو بیمارستان در این شهرستان تا اول مهرماه و هفته دولت سال جاری خبر داد.

حسن کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شهرستان پردیس دو موضوع حیاتی شامل توسعه مراکز درمانی و بیمارستانی و همچنین تهیه و توزیع آب مناسب در شبکه های آبرسانی مطرح است که این دو امر مهم طی بازدیدهای متعدد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مرکز تصفیه خانه آب پردیس به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده و می توان به جرأت گفت که در حال حاضر مردم این شهر سالم ترین آب استان تهران را مصرف می کنند.

این مسئول با اشاره به طرح تصفیه خانه فاضلاب پردیس نیز اظهار داشت: علاوه بر تصفیه خانه آب، پروژه تصفیه خانه فاضلاب نیز در مناطق شرقی شهر پردیس امور عمرانی را پشت سر می گذارد.

کریمی تأکید کرد: طرح تصفیه خانه فاضلاب پردیس در راستای ارتقای سطح سلامت اهالی و همچنین حفاظت از محیط زیست باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود؛ پروژه مذکور بنا به دلایلی متوقف شده بود اما طی سه ماه گذشته فعالیت عمرانی را از سر گرفته ولی به سبب نیاز به اعتبارات بسیار، چندان فعال نیست.

معاون عمرانی استاندار تهران افزود: امیدوارم بتوانیم از اعتبارات استانی به طرح یاد شده تزریق کنیم اما به هر روی پروژه ای با این وسعت نیازمند بازه زمانی دستکم دو ساله است تا تکمیل و به بهره برداری برسد، تا تحقق این هدف باید از آب شرب اهالی و همچنین محیط زیست منطقه به بهترین شکل ممکن محافظت کرد.

افتتاح دو بیمارستان در پردیس تا اول مهرماه و هفته دولت

وی در ادامه از افتتاح دو بیمارستان در پردیس تا اول مهرماه و همچنین هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر دو بیمارستان "الغدیر" و "شفاء" در شهرستان پردیس مراحل عمرانی و آماده سازی خود را سپری می کنند.

این مسئول اضافه کرد: بیمارستان خیری الغدیر به لحاظ مسائلی نظیر آب، برق و سایر نیازمندی ها با برخی نهادهای اداری مشکلاتی داشت که خوشبختانه امور مطروحه طی نشستی با مسئولان امر رفع شد، مجموعه متولی این بیمارستان نیز متعهد شد تا کار را با شتاب بیشتری پیگیری کند و بدین ترتیب فاز نخست این پروژه بهداشتی و درمانی شامل درمانگاه و اورژانس تا پایان مهرماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد.

کریمی با اشاره به شرایط دیگر بیمارستان در حال احداث شهرستان پردیس نیز خاطرنشان کرد: دیگر بیمارستان شهرستان پردیس با نام شفاء که به همت جمعی از پزشکان مجرب و متعهد کشورمان احداث شده نیز مورد بازدید قرار گرفت که امیدواریم این مجموعه تا هفته دولت افتتاح و در اختیار اهالی شهر پردیس قرار گیرد.