تبریز- خبرگزاری مهر: نائب رئیس فراکسیون نجات دریاچه ارومیه بر لزوم استفاده از ظرفیت و علم خارجی در احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا نوری قزلجه صبح شنبه با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه عملکرد دولت در سیاست های اتخاذی در خصوص احیای دریاچه ارومیه به خوبی  پیش می رود.

وی در همین راستا با بیان اینکه دولت و مجلس به خوبی مشکلات مربوط به دریاچه ارومیه را پیگیری می کنند، گفت: خوشبختانه در روزهای گذشته  طرح احیای تالاب های کشور در کمیسیون آب و کشاورزی مجلس مطرح شده است.

نوری در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در طرح احیای تالاب های کشور، دست دولت در احیای دریاچه ارومیه باز گذاشته شده است.

وی در ادامه با تاکید مجدد بر لزوم استفاده از ظرفیت و پتانسیل خارجی در احیای دریاچه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه مزیت های بالای اقتصادی و به خصوص زیست محیطی دارد که از مهم ترین مزایای آن می توان به لجن درمانی اشاره کرد.

نائب رئیس فراکسیون احیاء دریاچه ارومیه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: طرح احیاء تالاب های کشور به خصوص دریاچه ارومیه یک طرح فوری است که باید با اهتمام هرچه بیشتر از سوی مسئولان مربوطه پیگیری شود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحران فعلی دریاچه ارومیه در سایه سال ها بی توجهی و غفلت مسئولان ایجاد شده، گفت: نباید انتظار داشته باشیم که مشکل و بحران فعلی دریاچه ارومیه در مدت زمان کوتاهی مرتفع شود.