رشت – خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: نظارت همگانی راز اصلاح جامعـه و دستیابی بـه رشد و تكامـل اجتمـاعي است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مجید دوهندو ظهر شنبه در جلسه احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رشت افزود: امر به معـروف و نهـي از منكـر (نظـارت همگـاني) از راه هاي دستیابی به ايمان واقعي  است.

وی اظهارداشت: نظارت همگاني از منظر قرآن، نهج البلاغه، ائمه اطهار و بزرگان ديني جامعه بـراي ايجاد آرامش روحي، تعادل، هماهنگي و همبستگي اجتماعي، لازم و ضروري است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: نظارت همگاني در اسلام يك تكليف مهم و حياتي تلقي شده و الزام آور اسـت يعنـي از حقـوق طبيعي و مسلم، فرد به فرد تمامي افراد جامعه است.

وی افزود:  نظارت همگاني از منظر اسلام حقي است اجتماعي براي حفـظ حقـوق و مشـاركت همه جانبه افراد جامعه براي جلوگيري از انحرافات و كجـروي هـاي كـه جامعـه انسـاني را مـورد تهديد قرار مي دهد.

دو هندو بیان داشت: نظارت همگاني مراقبت و مشاهده اي است كه از سوی همه مـردم و بـراي تحقـق ارزش هاي متعالي در جامعه اسلامي بر اساس قانون اعمال مي شود.

وی تاکید کرد: هـدف نظـارت همگاني انجام معروف و مبارزه با منكر به منظور پاكي و سلامت جامعه است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: با توجه به روايات نظارت همگاني همانند سـاير قـوانين حياتي در جامعه الزامي و لازم قلمداد شده و حيات، عزت و بقاء جامعه اسلامي را در گـرو عمـل کردن به اين اصل مي دانند.

وی افزود:  نظارت همگاني ( امر به معروف و نهي از منكر)  در دولـت اسلامي زير بناي ساختمان جامعه بشري و بر اساس ايمان به خدا و فطريات و فضائل انسـاني پـي ريزي شده است

دوهندو یادآورشد: از آنجائيكه نظارت همگاني را مي توان موتور قدرتمند مولد وحدت و همدلي اجتماعي تلقي کرد بنابراين براي پيش برد اهداف اجتمـاعي و پيشـرفت روزافـزون جامعـه بايـد تمامي مسئولان بسيج شوند.